Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Terminální onemocnění. Smrt a umírání, hospicová péče, truchlení, doprovázení umírajících a péče o pozůstalé. Klinická smrt jako změněný stav vědomí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je podat studentům přehled základních témat týkajících se smrti a umírání, hospicové péče, truchlení, doprovázení umírajících a péče o pozůstalé. Klinické smrti jako změněného stavu vědomí.
Studenti získají základní přehled témat týkajících se smrti a umírání, hospicové péče, truchlení, doprovázení umírajících a péče o pozůstalé. Klinické smrti jako změněného stavu vědomí.
|
Předpoklady
|
Účast na přednáškách a seminářích Klinická psychologie 1, 2, 3. Dále účast na předmětu Psychopatologie. Studenti z jiné katedry - nutná konzultace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Účast na přednáškách a seminářích. Zvládnutí zápočtového testu a závěrečné zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
HAŠKOVCOVÁ, H. (2000). Thanalogie. Praha.
-
Heidegger, Martin. (2002). Bytí a čas. Praha.
-
Munzarová, M. (2005). Eutanázie nebo paliativní péče. Praha.
-
Svatošová, M. (1995). Hospice a umění doprovázet.. Praha.
-
Svatošová, M. (1996). Hospicová péče. Červený Kostelec: Hospic Anežky České.
-
Svatošová, M., Jirmanová, M. (1998). Hospic slovem a obrazem. Praha: Ecce homo.
-
Yalom, D., I. Existenciální psychoterapie.
-
Yalom, D., I. (1999). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Konfrontace - Hradec Králové.
|