Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
-
Gergely Ondrej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Vývoj CNS a plasticita Vývoj dílčích oblastí psychiky z pohledu neuropsychologie (vizuospaciální a vizuomotorické funkce, pozornost, řeč, paměť, exekutivní funkce, emoce, sociální chování)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vývojová neuropsychologie je zaměřena na podání základních informací o vývoji CNS v dětství, vývoji jednotlivých kognitivních funkcí, duševních poruch, vývojových poruch učení, syndromu ADHD a poruch attachmentu.
anotomie
|
Předpoklady
|
zájem
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
bez požadavků
|
Doporučená literatura
|
-
Diamant, J.J., Vašina L. (1998). Kapitoly z neuropsychologie. Brno, MU.
-
Kandel, E. (2000). Principles of Neural Science. New York.
-
Koukolík, F. (2012). Lidský mozek [funkční systémy, norma a poruchy]. Praha: Galén.
-
Kulišťák Petr. (2003). Neuropsychologie. Praha.
-
Lezak, M.D., Howieson, D.B., Loring, D.W. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford.
-
Luria, A.R. Základy neuropsychologie.
-
Matějček, Z. (1977). Vývojové poruchy čtení. Praha, SPN.
-
Procházka, R., & Orel, M. (2021). Vývojová neuropsychologie. Praha, Grada.
-
Třesohlavá, Z. (1974). Lehká mozková dysfunkce u dětí. Praha, Avicenum.
-
Waberžinek G, Krajíčková D. (2004). Základy obecné neurologie. Praha, Karolinum.
|