Vyučující
|
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Předmět bude rozdělen na následující studijní témata: 1. Základní pojmy v marketingu 2. Psychologické poznatky s přesahem do trhu a marketingu 3. Modely spotřebního chování (člověk jako spotřebitel) 4. Trendy a vývoj marketingu 5. On-line marketing a e-commerce 6. Reklama a PR, reklama na sociálních sítích 7. Zásady práce s reklamním textem (obsahový marketing) 8. Nevhodné reklamní strategie (manipulativní a agresivní obchodní praktiky) 9. Komunikace se zákazníkem, vyhodnocování marketingových kampaní 10. Krizový marketing 11. Výzkumné metody v reklamě a marketingu a jejich vyhodnocování 12. Reflexe a získání zpětné vazby na vlastní projekt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Zjednodušeně se dá říci, že cílem předmětu je pomoci posluchačům"porozumět prostředí trhu a reklamy a roli psychologie v něm".Studenti se seznámí se základními procesy trhu a marketingu, a to nejen z oblasti ekonomické (směna, spotřeba), ale zejména s důrazem na aplikaci psychologických poznatků. Studenti si uvědomí, že člověk není vždy racionální, ale že i tržní svět má své iracionální procesy, poznamenané lidskou psychikou a emocemi.
Po prostudování tématu budete: - znát základní marketingové pojmy jako jsou: trh, nabídka, poptávka - schopni odhalit rozdíl mezi potřebou a požadavkem - rozumět silným a slabým teoriím v marketingu
|
Předpoklady
|
Studenti/ky se seznámí s klíčovými pojmy reklamy a marketingu. Uvědomí si, jaké vztahy a provázanost existují mezi trhem, reklamou, psychologií a ekonomií. Dozví se, jak se jednotliví členové směn rozhodují. Nastíníme nejdůležitější techniky výzkumu v marketingu a možnosti jejich praktického využití.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studenti/ky denního studia sbírají body (za docházku, projekty, samostatnou činnost), po dosažení potřebného množství bodů získávají zápočet. Studenti/ky kombinovaného studia získávají zápočet za docházku a vypracování projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
Komárková, R. et al. (1998). Psychologie trhu. Praha: Grada.
-
Komárková, R., Ryneš, M., Vysekalová, J. (1998). Psychologie trhu. Grada, Praha.
-
Vysekalová, J. (2005). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada..
|