Předmět: Educational and School Psychology

» Seznam fakult » FIF » PCH
Název předmětu Educational and School Psychology
Kód předmětu PCH/NESP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- "Školní úspěšnost" a hodnocení výsledků učení - různé přístupy. - Moderní metody učení a vzdělávání - digitální vzdělávání - Škola, hodnoty a role očekávání v učení. - Negativní jevy ve škole - agrese, šikana, záškoláctví a jejich prevence. - Standardizované testování a hodnocení škol - dopad na školy a vzdělávání - Rodiče, vzdělávání a školní systém - Osobnost učitelů a studentů v procesu učení - Práce školního psychologa - nejen se studenty / žáky - Poradenství v pedagogické a školní psychologii - co to znamená

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 23 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 16 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem je poskytnout studentovi informace o: - současných problémech pedagogické psychologie a školských systémů obecně; - myšlence inkluzivního školského systému a jeho úskalí; - výhodách a nevýhodách používání standardizovaných testů ve vzdělávacím kontextu; - výhodách a rizicích používání digitálních technologií při učení a vzdělávání;
Absolvent: - dokáže popsat výhody a nevýhody digitálních technologií a sociálních médií ve vzdělávání - orientuje se v nárocích povolání učitele a dovede popsat specifika jeho interakcí se žáky - zná zásady pro komunikaci s ostatními aktéry ve vzdělávání
Předpoklady
Aby se mohl student zúčastnit, musí mít již absolvovaný kurz "Úvodu do pedagogické a školní psychologie" nebo podobný kurz na své domovské univerzitě.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Didaktický test, Seminární práce

Aktivní účast ve výuce, splnění průběžných úkolů (2 eseje), závěrečná ústní zkouška.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr