Vyučující
|
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
-
Šmahajová Veronika, PhDr. Ph.D.
-
Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výběr zařízení, v nichž je možno provádět stáž, je omezen na ta zařízení, kde pracuje psycholog na plný úvazek - vybírat je možno z Pedagogicko-psychologických poraden, Speciálně-pedagogických center či Středisek výchovné péče Student má být přítomen různorodé psychologické práci (diagnostika, intervence, konzultace s rodiči) Praxe je koncipována na 40 hodin pobytu ve školském poradenském zařízení, což obnáší 5 pracovních dnů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Exkurze
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Poznat chod školního poradenského zařízení, mít možnost poznat práci poradenského psychologa ve školním poradenském zařízení
Student bude mít představu o fungování školského poradenského zařízení v praxi, bude vědět, kdo jsou klienti takového zařízení, jak se do něj dostanou, co se jim nabízí, jaké jsou výstupy, komu se předávají.
|
Předpoklady
|
zájem o danou problematiku, absolvování předmětu pedagogická psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
-potvrzení o absolvování stáže -poznámky studenta z průběhu stáže
|
Doporučená literatura
|
-
Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (č.72/2005 Sb.).
-
Krejčová, L., Mertin, V. (eds.). (2010). Pedagogická intervence u žáků. Wolters Kluwer Česká republika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
-
Mertin, V., Krejčová, L. (Eds.). (2012). Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
-
Pešová,I., Šamalík,M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006..
-
Zdeněk Matějček. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství.. Praha: Portál.
|