Předmět: Psychologie trhu

» Seznam fakult » FIF » PCH
Název předmětu Psychologie trhu
Kód předmětu PCH/MPTR
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mazalová Romana, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
Předmět bude rozdělen na následující studijní témata: 1. Základní pojmy v marketingu 2. Psychologické poznatky s přesahem do trhu a marketingu 3. Modely spotřebního chování (člověk jako spotřebitel) 4. Trendy a vývoj marketingu 5. On-line marketing a e-commerce 6. Reklama a PR, reklama na sociálních sítích 7. Zásady práce s reklamním textem (obsahový marketing) 8. Nevhodné reklamní strategie (manipulativní a agresivní obchodní praktiky) 9. Komunikace se zákazníkem, vyhodnocování marketingových kampaní 10. Krizový marketing 11. Výzkumné metody v reklamě a marketingu a jejich vyhodnocování 12. Reflexe a získání zpětné vazby na vlastní projekt

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je pomoci posluchačům "porozumět prostředí trhu a reklamy a roli psychologie v něm". Studenti/ky se seznámí se základními procesy trhu a marketingu, a to nejen z oblasti ekonomické (směna, spotřeba), ale zejména s důrazem na aplikaci psychologických poznatků. Studenti/ky si uvědomí, že člověk není vždy racionální, ale že i tržní svět má své iracionální procesy, poznamenané lidskou psychikou a emocemi.
Studenti/ky se seznámí s klíčovými pojmy reklamy a marketingu. Uvědomí si, jaké vztahy a provázanost existují mezi trhem, reklamou, psychologií a ekonomií. Dozví se, jak se jednotliví členové směn rozhodují. Nastíníme nejdůležitější techniky výzkumu v marketingu a možnosti jejich praktického využití.
Předpoklady
Po prostudování tématu budete: - znát základní marketingové pojmy jako jsou: trh, nabídka, poptávka - schopni odhalit rozdíl mezi potřebou a požadavkem - rozumět silným a slabým teoriím v marketingu

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Studenti/ky denního studia sbírají body (za docházku, projekty, samostatnou činnost), po dosažení potřebného množství bodů získávají zápočet. Studenti/ky kombinovaného studia získávají zápočet za docházku a vypracování projektu.
Doporučená literatura
  • Komárková, R. et al. (1998). Psychologie trhu. Praha: Grada.
  • Komárková, R., Ryneš, M., Vysekalová, J. (1998). Psychologie trhu. Grada, Praha.
  • Vysekalová, J. (2005). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2019) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní