Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
-
Jochmannová Leona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obecné otázky dětské klinické psychologie, psychodiagnostika dětí jako předpoklad psychoterapie dětí. Psychoterapie dětí a dospívajících (specifika, cíle, indikace, formy, prostředky, průběh), individuální, skupinová a rodinná terapie, speciální úseky psychoterapie dětí, péče o tělesně a smyslově postižené děti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prostředky a specifika psychoterapie u dětí a mládeže. Interakce psychoterapeuta a dítěte. Individuální a skupinová terapie. Demonstrace a výcvik v technikách a postupech psychoterapie dětí a mládeže.
Student rozlišuje jednotlivé poruchy psychického vývoje v dětském a dorostovém věku, student se orientuje v psychoterapii dětí a dospívajících, student zná specifika péče o tělesně a smyslově postižené děti.
|
Předpoklady
|
Vývojová psychologie 1-3, Patopsychologie dětí
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Písemný test
zápočtový test, písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Heller, L. & LaPierre, A. Uzdravení vývojového traumatu.
-
Langmeier, J. - Balcar, K. - Spitz, J.:. Dětská psychoterapie.
-
Matoušek, O. (Ed.). Dít traumatizované v blízkých vztazích.
-
Říčan, P. - Krejčířová, D. a kol. :. Dětská klinická psychologie.
|