Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do oboru uživatelského rozhraní od Human Factors and engineering až k User Experience a. Jak obor vznikl, proč je důležitý a jak se v průběhu času měnil b. Význam oboru v kontextu technologického a psychologického pokroku 2. Jak špatný design zvyšuje riziko chyby a. Významné katastrofické události, které zpětně formovaly obor 3. Metody využívané v inženýrské psychologii a. Plánování a provádění výzkumu uživatelských potřeb b. Metody sběru dat c. Proces zpracování dat d. Využití získaných dat v návrhu designu 4. Design proces a jeho fáze a. Definice cílů b. Návrhy a prototypování c. Testování a iterace d. Implementace a uvedení praxe 5. Kognitivní procesy a jejich vliv na UX a. Percepce a zpracování informací b. Paměť a pozornost c. Proces rozhodování 6. Různé typy uživatelských rozhraní a. Vizuální uživatelská rozhraní b. Auditivní uživatelská rozhraní c. Další typy (taktilní, olfaktorické?) 7. Automatizace a adaptivní automatizace a. Definice situation awareness b. Rizika ve stresových situacích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Poskytnout studujícím hlubší porozumění oboru inženýrské psychologie a uživatelského rozhraní. Studující pochopí, proč je důležité klást důraz na lidský faktor při návrhu interakčních systémů, osvojí si metody a postupy, které jim mohou pomáhat při návrhu efektivních a uživatelsky přívětivých rozhraní. Celkovým cílem je vybavit studující znalostmi a dovednostmi, které úzce souvisí se studiem psychologie, ale jsou prakticky využitelné v širokém spektru komerčních i nekomerčních projektů.
Absolvent předmětu dovede: " Vysvětlit souvislosti mezi lidskými psychologickými procesy a funkcemi a jejich význam pro návrh uživatelského rozhraní " Popsat a používat základní metody a nástroje Inženýrské psychologie " Rámcově popsat a aplikovat fáze procesu návrhu systémů
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
* Aktivní účast na přednáškách s docházkou alespoň 70% * Dodání fotek špatného designu a jejich prezentace na přednášce * Příprava několika slidů o vybraném neštěstí (cca 5 slidů), které bylo způsobeno špatným designem, jednoduchá analýza problému a vyvození závěrů
|
Doporučená literatura
|
-
" Norman, D. (2013). Design of Everyday things. Basic books - a member of the Perseus Books Group. New York..
-
" Sanders, M.S., McCormick, E.J. (1993). Human Factors In Engineering and Design (7th edition). McGraw-Hill Education..
-
" Weinschenk, S. (2011). 100 things every designer needs to know about people. New Riders - a division of Pearson Education..
-
Wickens, C.D, Lee, J.D. (2004). Gordon-Becker, S.. Introduction to Human Factors Engineering (2nd edition). Prentice Hall..
|