Vyučující
|
-
Šucha Matúš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základné principy a východiska koučinku - Co je to koučování? 2. Typy koučinku a kompetence dle ICF (Mezinárodní federace koučů) 3. Základní rozdíly mezi koučinkem a jinými typy manažerského poradenství 4. Metoda GROW 5. Metoda SMARTER 6. Koučovací nástroje - Výsledkový rámec - Metoda 3 židle - Logické úrovně - Metoda - Představte si - Vizualizace - Kolo rovnováhy 7. Solution focus coaching 8. Další formy koučinku - telekoučink a elektronický koučink 9. Logistika a administrativa kouče, budování vlastní koučovací praxe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními informacemi a východisky koučinku. Pomocí modelových situací poskytnout praktický nácvik koučovacího rozhovoru a jednotlivých koučovacích technik.
Student získá základní znalosti z oblasti koučinku a dovednost vést koučovací rozhovor dle principu GROW.
|
Předpoklady
|
Bez předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Ověření získaných znalostí a dovedností: Demonstrace ukázkového koučovacího rozhovoru v závěrečných hodinách výuky. Demonstraci hodnotí vyučující a další studenti. Následuje poskytnutí zpětné vazby.
|
Doporučená literatura
|
-
Gallwey, W. T. (2010). Inner game pro manažery: tajemství vysoké pracovní výkonnosti. Praha: Management Press.
-
Whitmore, J. (2010). Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha.
|