Vyučující
|
-
Koníčková Šárka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Výběr správného komunikačního a informačního kanálu, porovnání specifik komunikačních kanálů 2. Komunikace na sociálních sítích: profesní / akademické sociální sítě, blogy 3. Založení a správa webových stránek: doména, Content Management System, hosting, e-mail 4. Pravidla správné e-mailové komunikace 5. Správa dat pro živnostníky, software as a service 6. Vytváření e-portfolií pro sebevzdělávání 7. Vzdělávání v 3D virtuálním světě 8. Komunikační nástroje pro týmovou spolupráci, sdílení a plánování, kooperativní psaní 9. Efektivní vyhledávání informací: historie na webu, tipy pro vyhledávání informací 10. Třídění informací: RSS feedy, práce s textem Tento předmět vznikl díky projektu CZ.1.07/2.2.00/28.0138 Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů. Předmět je součástí manažerského vzdělávání v rámci modulu "MBA".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s novými informačními a komunikačními technologiemi v pracovním prostředí a to s důrazem na efektivitu práce jejich správným používáním a také na možnosti jejich využití v rámci sebevzdělávání. Tento předmět se zabývá zejména tvrdými dovednostmi, které jsou potřebné pro budoucí podnikatele, ale i běžné zaměstnance. Předmět je součástí manažerského vzdělávání v rámci modulu "MBA".
Odborné znalosti: Absolvent dokáže vysvětlit aktuální trendy v informačních a komunikačních technologiích. Absolvent zná různé typy aplikací pro správu dat. Odborné dovednosti: Absolvent umí efektivně vyhledávat a třídit informace. Absolvent se umí vhodným způsobem prezentovat na sociálních sítích a webových stránkách, umí správně používat komunikační kanály, zejména pak e-mail. Obecné způsobilosti: Absolvent je schopen týmové spolupráce, plánování a sebevzdělávání pomocí on-line nástrojů.
|
Předpoklady
|
zájem o nové technologie, znalost e-learningové prostředí Moodle výhodou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Nezbytnou podmínkou pro ukončení předmětu je průběžné plnění všech zadaných úkolů v kontaktu s pedagogem, 80% účast v kurzu a obhájení zápočtové práce. Studentům se doporučuje nosit si do výuky notebook.
|
Doporučená literatura
|
-
Benraouane, S.-A. (2011). Guide pratique du e-learning. Paris.
-
Easley, D.,Kleinberg J. (2010). Networks, Crowds, and Markets. Cambridge University Press.
-
http://mashable.com/. http://mashable.com/.
-
http://readwrite.com/. http://readwrite.com/.
-
https://mahara.org/. https://mahara.org/.
-
http://www.elearningeuropa.info/. http://www.elearningeuropa.info/.
-
http://www.tyinternety.cz/. http://www.tyinternety.cz/.
-
Scott, D. M. The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. New Jersey:Wiley, 2011..
-
Tapscott, D. , Williams, A. D. Wikinomics. How Mass Collaboration Changes Everything. New York: Portfolio Trade, 2010..
-
Winder, R. (2007). Untagling the web: An Introduction to Internet Research.. Center for Digital research.
|