Vyučující
|
-
Žihlavníková Romana, Mgr.
-
Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" Zvíře jako model studia psychologických procesů - etologie, její vznik a vývoj " Genetická podstata chování " Učení živočichů " Sobecký gen " Evolučně stabilní strategie " Ekonomika chování " Soužití ve skupině " Zvířecí personalita
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět a problémy rozvoje srovnávací psychologie. Psychika člověka a zvířat. Základy metodologie. Opis, klasifikace a kategorizace ve srovnávací psychologii. Chování a učení zvířat. Motivace a komunikace zvířat. Abnormality.
student zná principy a aktuální stav poznání v oblasti etologie.
|
Předpoklady
|
bez předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Referát na téma související s etologií na aktuální téma
|
Doporučená literatura
|
-
Bolhuis J.J., Giraldeau L.-A. (2005):. The behavior of animals: mechanisms, function, and evolution. Blackwell Publishing, Oxford..
-
Dugatkin L.A. (2003). Principles of Animal Behavior.. W. W. Norton & Copany.
-
Franck D. (1996):. Etologie. Karolinum, Praha..
-
Hamer D., Copeland P. (2003):. Geny a osobnost. Portál, Praha.
-
Veselovský Z. (2005):. (2005). Etologie. Biologie chování zvířat.. Academia, Praha.
|