Název předmětu | Dějiny psychologie 2 |
---|---|
Kód předmětu | PCH/DPS2D |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Lipská a berlínská škola (Wertheimer, Koffka, Köhler) 2. Neogestaltismu (Lewin, Goldstein, Festinger) 3. Předchůdci behaviorismu (Sečenov, Pavlov, Thorndike) 4. Watson, Lashley a Jonesová 5. Neobehaviorismus (Tolman, Hull, Skinner, yalská škola) 6. Sigmund Freud 7. Ego-psychologie (Freudová, Hartmann) 8. Britská (Klein, Winnicott, Balint) a americká škola objektních vztahů (Kernberg) 9. Alfred Adler, Otto Rank a Wilhelm Reich, Carl Gustav Jung 10. Kulturní psychoanalýza (Fromm, Horney, Sullivan) 11. Existenciální psychologie (Heidegger, Binswanger, Boss, Frankl) 12. Humanistická psychologie (Maslow, Rogers, May) 13. Kognitivní psychologie (Miller, analogová škola, Fodor, konekcionismus) 14. Transpersonální psychologie (předchůdci, Leary, Grof, Sheldrake, Pribram)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení |
Prezentace hlavních škol psychologie 20. století a postmoderní psychologie. Cílem výuky je zdokonalení kritického myšlení studentů.
Základní orientace v psychologii 20. století, včetně jejího kritického hodnocení. |
Předpoklady |
bez předchozích předpokladů
PCH/DDPS1 ----- nebo ----- PCH/DPS1D |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Aktivní účast v hodině, psaný referát, ústní zkouška. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|