Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Obecné otázky psychologické diagnostiky 2. Klasifikace psychodiagnostických metod, základní vlastnosti testů 3. Klinické metody 4. Diagnostika inteligence - jednodimenzionální testy 5. Diagnostika inteligence - vícedimenzionální (komplexní) testy 6. Diagnostika inteligence - Wechslerovy inteligenční škály 7. Testy pozornosti a pracovního tempa 8. Testy paměti 9. Testy exekutivních funkcí 10. Testy řeči a jazykových schopností 11. Screeningové neuropsychologické testy 12. Komplexní neuropsychologické baterie a testy 13. Testy Speciálních schopností
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Účast na výuce
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s psychodiagnostickými metodami a nácvik práce s nimi, administrace a interpretace. Plánování strategie psychologického vyšetření u různých diagnostických problémů. Volba relevantních metod. Administrace testů. Psaní zpráv a nálezů.
komptence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
bez předchozích předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
bez požadavků
|
Doporučená literatura
|
-
Greene, R.L. (2000). The MMPI-2: an interpretive manual. Michigan, Allyn and Bacon.
-
Lezak, M.D., Howieson, D.B., Loring, D.W. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford.
-
Morávek, S. (1999). Úvod do psychodiagnostiky dospělých. Olomouc, UP.
-
Říčan, P. (1979). Klinický psychologický nález. Bratislava.
-
Svoboda, M., Humpolíček, P., Šnorek, V. (2013). Psychodiagnostika dospělých. Praha.
-
Svoboda, M. (2005). Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál.
-
Vágnerová M, Svoboda M, Krejčířová D. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.
|