Předmět: Individuální pedagogicko psychologická praxe 1

» Seznam fakult » FIF » PCH
Název předmětu Individuální pedagogicko psychologická praxe 1
Kód předmětu PCH/DIPP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Palová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
  • Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Podrobný popis podmínek absolvování praxe: A) individuální doučování 10 vyučovacích hodin (tj. 45 minut) s žákem (ve věku 6-15 let) - mělo by to být s žákem s výukovými potížemi, zdarma (bez nároku na odměnu) B) stáž v délce 30 hodin (tj. 30x 60 minut) v některé z vybraných institucí: - školní poradenské pracoviště, - speciálně pedagogické centrum - středisko výchovné péče - dětský domov - diagnostický ústav - nízkoprahové zařízení pro práci s dětmi - jiné zařízení/instituce/organizace pro práci se sociálně či jinak znevýhodněnými dětmi

Studijní aktivity a metody výuky
Pracovní činnosti (dílny)
  • Exkurze - 30 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je získání základní orientace a praxe v problematice prevence školní neúspěšnosti žáků základních škol. Studenti získají zkušenost s doučováním a s chodem specializovaných pracovišť pracujících s dětmi školního věku. Jsou dvě možnosti absolvování praxe - individuální doučování v délce 10 vyučovacích hodin (tj. 45 minut) s žákem ve věku 6-15 let nebo stáž v délce 30 hodin (tj. 30x 60 minut) v některé z níže uvedených institucí.
Získání základní orientace a praxe v problematice prevence školní neúspěšnosti žáků základních škol.
Předpoklady
Student navrhne pracoviště, kde by měl zájem praxi vykonat, a domluví se na podobě praxe s tamním zaměstnancem - supervizorem; vyučující praxi na tomto pracovišti schválí (na platformě Moodle v daném kurzu).

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Před praxí: a) doučování - nutno zajistit si možnost doučování kontaktováním zákonného zástupce daného žáka ve věku 6-15 let, který by měl mít nějakou formu výukových potíží. První kontakt nejpozději do 31. října. b) při výběru stáže nutno v Moodle daného kurzu podat návrh o způsobu splnění praxe, tedy komentář o výběru instituce (její stručný popis), který musí být následně schválen garantem předmětu. Podání tohoto návrhu nejpozději do 31. října. Po praxi: Odevzdání v Moodle ZÁVĚREČNÉ REFLEXE + POTVRZENÍ O VYKONANÉ PRAXI - oba dva formuláře jsou tam ke stažení. Potvrzení o praxi stačí vložit formou skenu (nebo foto). Potvrzení musí být podepsané buď zákonným zástupcem daného žáka (v případě doučování) nebo kontaktním pedagogickým pracovníkem vybrané instituce, ve které proběhla stáž. ODEVZDÁNÍ VÝSTUPŮ Z PRAXE NEJPOZDĚJI DO 28. ÚNORA.
Doporučená literatura
  • Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
  • Nováčková, J. (2006). Mýty ve vzdělávání. Bystřice pod Hostýnem: PhDr. Pavel Kopřiva.
  • Rogge, J. U. (2016). Děti potřebují hranice. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr