Název předmětu | Dějiny psychologie 2 |
---|---|
Kód předmětu | PCH/DDPS2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Lipská a berlínská škola (Wertheimer, Koffka, Köhler) 2. Neogestaltismus (Lewin, Goldstein, Festinger) 3. Předchůdci behaviorismu (Sečenov, Pavlov, Thorndike) 4. Behaviorismus (Watson, Lashley a Jonesová) 5. Neobehaviorismus (Tolman, Hull, Skinner, yalská škola) 6. Sigmund Freud 7. Ego-psychologie (Freudová, Hartmann) 8. Britská škola objektních vztahů (Klein, Winnicott, Balint) a Kernberg 9. Alfred Adler a Carl Gustav Jung 10. Kulturní psychoanalýza (Fromm, Horney, Sullivan) 11. Existenciální psychologie (Heidegger, Binswanger, Boss, Frankl) 12. Humanistická psychologie (Maslow, Rogers, May) 13. Kognitivní psychologie (Turing, počítačová metafora, konekcionismus) 14. Transpersonální psychologie (předchůdci, Leary, Grof, Sheldrake, Pribram)
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení |
Prezentace hlavních škol psychologie 20. století. Cílem výuky je zdokonalení kritického myšlení studentů.
Základní orientace v psychologii 20. století, včetně jejího kritického hodnocení. |
Předpoklady |
bez předchozích předpokladů
PCH/DDPS1 ----- nebo ----- PCH/DPS1D |
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Seminární práce
Seminární práce zaměřená, na některou osobnost či směr psychologie dvacátého století či počátku století jednadvacátého. Minimální rozsah jsou tři normostrany (5400 znaků). Alespoň jeden z použitých pramenů musí být pramenem primárním. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|