Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Sebeuvědomění a sebepoznání jako cesta (základ) k sebeřízení (self management) - Vymezení konstruktů - Self management a osobnost - Uvědomění si silných stránek charakteru - Kariérové kotvy - Metody sebepoznání (registrace a analýza vlastního myšlení, chování a jednání, zpětná vazba od druhých, psychologická diagnostika) Stanovování cílů - Nastavení - Rozpracování - Reflexe Time-management (řízení času) - Metody řízení času - Metody plánování dne Emoční inteligence jako klíč k úspěchu v rámci úspěšného sebeřízení - Vlastnosti emoční inteligence - Dovednosti emoční intelligence (vnímání emocí, využití emocí, porozumění emocím, řízení emocí) Stres a práce se stresem - Mindfulness meditace - Používání humoru ke zvládání stresu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti, dovednosti a kompetence v oblasti sebepoznání, sebeuvědomění a sebeřízení. Studenti by měli rozpoznat jaké schopnosti, dovednosti a kompetence mohou u sebe vzhledem ke svému profesionálnímu zaměření rozvíjet a řídit, a naučit se s nimi aktivně pracovat.
Schopnost sebepoznání a sebeřízení Sebemonitoring Zná své kompetence a umí je uplatnit Chápe potřebu dalšího profesního růstu
|
Předpoklady
|
Bez předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet - Aktivní účast, dvě absence jsou možné Zkouška - Zkouška se skládá z vypracování 5 úkolů a napsání krátké reportu ke každému z nich: 1. Sebeuvědomění si silných stránek charakteru (sebehodnocení v dotazníku silných stránek charakteru VIA; zkoumání toho, jak vaše silné stránky vidí ostatní); 3 normostránky 2. Osobní cíle (osmikroková intervence zaměřená na stanovení cílů); 3 normostránky 3. Time management (nácvik určité techniky time managementu); 2 normostránky 4. Řízení emocí (identifikace adekvátních reakcí na různé situace/viněty); 2 normostránky 5. Mindfulness (praktikování mindfulness meditace a reflexe problémů a přínosů); 2 normostránky
|
Doporučená literatura
|
-
Boyle, G. J., Saklofske, D. H., & Matthews, G. (Eds.). (2015). Measures of personality and social psychological constructs. Elsevier Academic Press..
-
Locke, E. A., & Latham, G. P. (1990). Prentice-Hall, Inc..
-
Niemiec, R. M. (2018). Character strengths interventions: A field guide for practitioners. Hogrefe Publishing..
-
Pentland, W. E., Harvey, A. S., Lawton, M. P., & McColl, M. A. (Eds.). (1999). Time use research in the social sciences. Kluwer Academic Publishers..
-
Peterson, C., & Seligman, M. E. P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. American Psychological Association; Oxford University Press..
-
Rauthmann, J. F. (Ed.). (2021). The handbook of personality dynamics and processes. Academic Press..
-
Shapiro, S. L. & Carlson, L. E. (2009). The art and science of mindfulness: Integrating mindfulness into psychology and the helping professions. American Psychological Association..
-
Schein, E. H., & Van Maanen, J. (2013). Career anchors: The changing nature of work and careers. Wiley..
-
Vazire, S., & Wilson, T. D. (Eds.). (2012). Handbook of self-knowledge. The Guilford Press..
|