Předmět: Personality in Social Context

» Seznam fakult » FIF » PCH
Název předmětu Personality in Social Context
Kód předmětu PCH/BPSC
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kafetsios Konstantinos, prof. Ph.D.
Obsah předmětu
Osobnost: Vlastnost verzus situace debata Osobnost: Mimo vlastnost verzus situace debaty Kognitivně-afektivní systémová teorie osobnosti: CAPS model Osobnostní a sociální psychologie: Pokročilé výzkumné metody Připoutání v dospělém věku jako stav: Příznivé účinky Dyadické modely osobnosti: Mezilidská regulace emocí Schopnosti dekódování emocí: Kontextový přístup Osobnost a geografie - geografická sociální psychologie Termoregulace po celém světě: Projekt Human Penguin Osobnost a kulturní kontext

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 22 hodin za semestr
Výstupy z učení
Teorie osobnosti (přiblížené z psychoanalytické, humanistické perspektivy, perspektivy vlastnost a jiných perspektiv) se zabírají stabilitou charakteristik zaměřenou na jednotlivce. Od doby Walter Mischelové kritiky stability osobnosti se debatuje o omezení psychologických teorií a do popředí se dostává role sociálního kontextu pro vyjádření osobnosti. Cílem předmětu je podpořit porozumění osobnostních přístupů ze socio-psychologické perspektivy, jinými slovami, porozumět osobnosti jako interakce jednotlivce v socialních kontextech. První část předmetu bude zkoumat debatu trait-state a představí některé klíčové kontextové teorie osobnosti. Z kontextů, v kterých se osobnost vyvíjí nebo s kterými je ve vzájemným působení, představíme: vývojovou, interpersonální, dyadickou, kultúrní atď. Kurz jako celek představuje nejmodernější teorie a výzkum a seznamuje studenty s pokročilými úrovněmi myšlení o roli jednotlivce v různých sociálních kontextech. V průběhu kurzu se studenti učí dovednosti jak v porozumění tak i v analýze sociálních a psychologických charakteristik, pokročilých metod, dovedností, které lze aplikovat na další oblasti psychologie.
Hledání, analýza a syntéza dat a informací s využitím potřebné technologie Rozhodování Práce samostatně Práce v mezinárodním prostředí Práce v interdisciplinárním prostředí Tvorba nových výzkumných nápadů Plánování a řízení projektu Respekt k odlišnosti a multikulturalismu Projev sociální, profesní a etické odpovědnosti a citlivosti vůči genderovým otázkám Kritika a sebekritika Produkce svobodného, tvořivého a indukčního myšlení
Předpoklady
Sociální psychologie Metody výzkumu

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Esej

Úvod do sociální psychologie Metody výzkumu
Doporučená literatura
  • Deaux, K. (2018). The Oxford Handbook of Personality Psychology. NY.
  • Shoda, Y. (2007). Persons in Context Building a Science of the Individual. Guilford.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2019) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -