Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí základní poznatky, které se týkají následujících problémů: Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.
Studenti si osvojí základní poznatky, které se týkají následujících problémů: Terminální onemocnění, paliativní péče. Hospic. Smrt a umírání. Infaustní prognóza. Eutanázie. Sebevražedné chování. Salutogeneze - Vnímaná vlastní zdatnost, Ego kompetence, Smysl pro osobnostní integritu, Nezdolnost v pojetí hardiness, Resilience. Chování typu A - B. Osobnost typu C - D. Prevence - primární, sekundární, terciální. Dobrovolnické programy. Rehabilitace. Psychoterapie. Komunitní terapie. Syndrom vyhoření. CFS syndrom. Supervize. Etické standardy. WHO.
|
Předpoklady
|
Účast na přednáškách a seminářích. Zvládnutí Klinické psychologie 1 a 2. Účast na výuce předmětu Psychopatologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Účast na přednáškách a seminářích. Vytvoření seminární práce. Zvládnutí zápočtového testu a závěrečné zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Haškovcová, H. (2002). Lékařská etika. Praha.
-
Haškovcová H. (2000). Thanatologie - nauka o umírání a smrti. Praha - Galén.
-
Svoboda, M. - Krejčířovas, D. - Vágnerová, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.
-
SVOBODA, M. (1999). Psychologická diagnostika dospělých. Praha : Portál.
-
Vašina, L. (2002). Klinická psychologie a somatická psychoterapie. Brno: Neptun.
-
VYMĚTAL, J. (1999). Lékařská psychologie. Praha : Psychoanal. nakl.
-
Vymětal, J. (2003). Základy lékařské psychologie. Portál.
|