Vyučující
|
-
Kňažek Považanová Barbora, Mgr. Ph.D.
-
Sitařová Pavlína, Mgr.
-
Palová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Kolařík Marek, PhDr. Ph.D.
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
-
Aigelová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Suriaková Beáta, Mgr.
-
Gergely Ondrej, Mgr. Ph.D.
-
Kňažek Gabriel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" Základní osa práce ve výcvikové skupině " Seznamovací techniky " Hříčky na rozehřátí a uklidnění " Verbální a neverbální komunikace " Práce s dilematy " Spolupráce ve skupině " Praktický nácvik efektivních způsobů komunikace " Důvěra ve skupině a práce s ní " Sebepoznávací techniky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je sebepoznání v rámci skupiny sociálně-psychologického výcviku. Studenti mají jedinečnou možnost formou skupinové práce zlepšovat dovednosti potřebné pro kvalitní práci s lidmi. Poznávají lépe sebe sama a ostatní v bezpečném prostředí. Samozřejmostí je nevynášení důvěrných informací.
Student/ka prostřednictvím vlastní osobní zkušenosti získá znalosti a dovednosti o fungování výcvikové skupiny. Student si vyzkouší vedení výcvikové skupiny - program setkání konzultuje s vedoucím předmětu.
|
Předpoklady
|
absolvován IPV1, IPV2 a IPV3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
vzhledem k charakteru předmětu je nezbytná pravidelná docházka a aktivní účast na skupinovém dění a pravidelné vypracování reflexe prožitých skutečností
|
Doporučená literatura
|
-
Hermochová, S.:. Sociálně psychologický výcvik|příručka pro vedoucí skupin II. SPN,.
-
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
|