Vyučující
|
-
Palová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
-
Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kromě vlastní osobní zkušenosti bude mít student možnost se nepřímo seznámit s následujícími tématy: - základy etiky v systému školství - navázání kontaktu se žákem - tzv. small talk - motivace k učení - vývojové aspekty procesu učení - otázky výchovy - jak k dítěti jako doučující přistupovat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 23 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Prostřednictvím doučování žáka některé z olomouckých základních škol získá student zkušenost s vlastní výchovně-vzdělávací činností a zároveň se prostřednictvím kontaktu se školním psychologem dané školy blíže seznámí s fungováním školního poradenského pracoviště.
Student získá zkušenosti z práce s dítětem při doučování, bude mít přehled o otázkách výchovy a učení, bude znát základní literaturu k tématu, pozná svět školy z jiné strany než dosud.
|
Předpoklady
|
Zájem o školskou problematiku, učení a práci s dětmi.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- spolehlivost a důvěryhodnost - pravidelné doučování jednoho žáka na základní škole - aktivní účast na skupinový setkáních / supervizních domluvených se školním psychologem dané školy - odevzdání výstupů z praxe (1. závěrečná zpráva z doučování; 2. potvrzení z praxe): NEJZAZŠÍ termín odevzdání 23. června!
|
Doporučená literatura
|
-
Kopřiva, P. a kol. (2005). Respektovat a být respektován.. Kroměříž: Spirála.
-
Pešová, I., Šamalík, M. (2006). Poradenská psychologie pro děti a mládež.. Praha: Grada.
-
Rogge, J. (1996). Děti potřebují hranice.. Praha: Portál.
-
Vágnerová M. (2006). Vývojová psychologie.. Praha: Grada.
|