Student předloží školiteli v písemné podobě propracovaný plán výzkumu disertačního projektu, v němž budou specifikovány: - cíle výzkumu, výzkumné otázky, popř. hypotézy; - typ výzkumu (kvalitativní, kvantitativní, smíšený) a zvolený výzkumný design; - očekávané charakteristiky a metody získávání výzkumného souboru; - metody získávání dat a metody analýzy dat; - etické aspekty a další rizika výzkumu, vč. návrhů jejich řešení; - časový harmonogram.
|
Cílem předmětu je strukturovaná příprava záměru disertačního projektu tak, aby splňoval požadavky po odborné (metodologické) i obsahové stránce dle kritérií DSP programu. Náplní předmětu je příprava informačních zdrojů, ověřených postupů, technik a nástrojů pro přípravu konkretizovaného záměru disertačního projektu. Osnovou předmětu jsou konzultace vedené formou individuální, případně skupinovou, mezi studentem a školitelem. Během konzultací je diskutován záměr disertačního projektu s důrazem na výzkumný problém (state of the art, práce s literaturou), cíle projektu, výzkumný design (sběr dat, vyhodnocení dat, statistické metody, interpretace dat a implementace v praxi) a uplatnění výsledků v praxi. Student je upozorněn na informační zdroje relevantní k tématu, a na autority oboru, u kterých může získat zpětnou vazbu k cílům disertačního projektu a plánovaným postupům. Student pracuje převážně samostatně, s důrazem na metody předvýzkumu, studie proveditelnosti, analýzu rizik, analýzu konkretizovaného rozvoje základního výzkumu či analýzu konkretizovaných potřeb praxe. Student orientuje svoji činnost na další vzdělávání a prezenční či on-line účast na odborných setkáních relevantních k tématu zamýšlené práce. Jmenovanými formami práce si připravuje podklady pro konzultace se školitelem. Konzultace probíhají v pravidelných, předem stanovených intervalech a školitel v nich zaujímá roli mentora, reflektující autonomii studenta při přípravě konkretizovaného disertačního záměru.
|