Vyučující
|
-
Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Mazalová Romana, PhDr. PhD.
-
Šucha Matúš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní předmětu budou dvě setkání v termínu dle domluvy - máte-li zájem o absolvování předmětu, zapište si jej ideálně do 3.10. a/nebo do tohoto data kontaktujte dr. Viktorovou (lucie.viktorova@upol.cz). Termíny budou následně stanoveny na základě domluvy všech zájemců s dr. Viktorovou a dr. Mazalovou a zveřejněny zde v sylabu: 1. setkání ("teoretický blok") proběhne: XX.XX.2021 2. setkání ("praktický blok") proběhne: XX.XX.2021 Forma setkání: počítáme primárně se setkáním "tváří v tvář"; pokud situace nedovolí, pak online, kdy platforma a podrobnosti budou operativně upřesněny. ----------------- V souvislosti s probíhajícími změnami týkajících se doktorského studijního programu byla pro studenty tohoto programu zařazena vyučovací povinnost. Jako přímou výuku lze uznat výuku studentů denního i kombinovaného studia na Katedře psychologie FF UP v Olomouci, výuku na ostatních katedrách či univerzitách v ČR i zahraničí, přípravné kurzy pro uchazeče o studium psychologie, vzdělávací workshop apod. Výše uvedené možnosti je možné libovolně kombinovat do celkově předepsané výše. Viz i předměty "Výuka [...]" a "Vybrané otázky [...]".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je vybavit studenty schopnostmi a dovednostmi vést výuku či uspořádat seminář na odborné téma. Výuka bude rozdělena do teoretických a praktických bloků: 1. V prvním bloku budou studentům předány informace o vzdělávacích cílech, tvorbě sylabů a efektivním uspořádání seminářů, zásady přípravy prezentací, kultury a obsahu vyjadřování a managementu stresu před a při přednášení. 2. Ve druhém bloku si každý student připraví a odprezentuje krátkou přednášku na jím zvolené téma, načež mu bude poskytnuta zpětná vazba. Součástí teoretického zakotvení bude i diskuze o vedení a oponování bakalářských prací - jak psát posudky atp.
příprava a realizace výuky či workshopu
|
Předpoklady
|
bez předchozích předpokladů, zájem o výuku vítán
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka a splnění úkolů dle pokynů vyučujících, především pak vlastní příspěvek v rámci "praktického bloku". ------- K výukové povinnosti v rámci DSP obecně: Odučit povinné penzum vyučovacích hodin (počítáno včetně přípravy). Pro studenty interní formy doktorského studia je výuková povinnost stanovena na 72 hodin za dobu studia. Do celkového počtu odučených hodin je možné rovněž započítat přípravu na tyto hodiny, a to v poměru 2 hodiny přípravy na 1 vyučovací hodinu. V případě studentů interní formy studia se tedy jedná o 48 hodin přípravy a 24 hodin přímé výuky. Pro studenty kombinované formy se počítá min. s vedením vlastního workshopu v délce min. 3 vyučovacích hodin. V případě, že se vyskytnou nejasnosti, zda lze danou aktivitu považovat za výuku, student před tím, než jí začne realizovat, kontaktuje garanta předmětu a osobně se s ním domluví. Splnění výukové povinnosti studenti dokládají odevzdáním vyplněného formuláře o vykonané výuce. Tento formulář je k dispozici ke stažení na webových stránkách Katedry psychologie FF UP v Olomouci - http://old.psych.upol.cz/wp-content/uploads/2017/07/Potvrzeni_o_vykonani_odborne_vyukove_praxe.doc
|
Doporučená literatura
|
-
Fontana David. (2010). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
-
Gallo, C. (2012). Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse.. Praha.
-
Garr Reynolds. (2007). Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery.
-
Nancy Duarte. (2008). Slide:ology: The Art and Science of Creating Great Presentations.
-
Pasch Marvin a kol. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
-
Pedro de Bruyckere. (2018). The Ingredients for Great Teaching.
-
Petty Geoffrey. (2004). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|