Vyučující
|
-
Kafetsios Konstantinos, prof. Ph.D.
-
Seitl Martin, PhDr. Ph.D.
-
Sulejmanov Filip, Ph.D.
-
Seitlová Klára, PhDr. Ph.D.
-
Šucha Matúš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Příklady aktuálních témat, spojených se state of the art: 1. Metody a techniky analýzy práce; 2. Falšování výsledků uchazeči o zaměstnání; 3. Predikce pracovní výkonnosti na základě environmental fit (testy, metody, procesy); 4. Přínosy a rizika psychických poruch a onemocnění v práci (úzkost, deprese, narcismus); 5. Kulturní, věkové a genderové stereotypy v práci; 6. Zaměstnanec v průmyslu 4.0, interakce se strojem, vliv autonomního rozhodování stroje na psychiku člověka; 7. Psychické faktory v bezpečnosti práce; 8. Work-life balance, well-being v práci; 9. Účinnost EAP; 10. Generační proměny v pracovních postojích; 11. Kognitivní psychologie a psychofyziologie v práci; 12. Prožívání zátěže, redukce syndromu vyhoření, anga-žovanost a workaholismus; 13. Metody analýzy a intervence v psychologii práce (požadavky na výzkumný design, longitudinální výzkum, denní studie, ); Lektoři jsou zkušení výzkumníci nebo praktici. Informace o workshopu a lektorovi jsou zveřejněny na začátku každého semestru. Komunikační jazyk workshopu je angličtina. Workshop může probíhat s využitím technického vybavení umožňujícího spojení studentů v jednom prostoru a lektora v jiném vzdáleném umístění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 192 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Workshop je organizován na konkrétní témata reflektující aktuální otázky oboru a zvláštní přínos vybraného lektora k danému tématu. Lektor prezentuje během workshopu studentům vlastní dobrou praxi, originální postup či state of the art metodologie v psychologii práce s dopadem do publikace či vzniku netechnické inovace. Interaktivní formou seznamuje studenty s jednotlivými kroky vzniku svého přínosu oboru od zahájení práce po její uzavření.
Lektor zapojuje studenty do plánování replikace provedených analýz, interpretací, intervencí a evaluace, s cílem povzbudit studenty k samostatnému formulování dalších kroků. Upozorňuje na osvědčené techniky či metody i na rizikové faktory aplikované metodologie, se kterými se setkal. Řídí diskusi k tématu a zadává dílčí úkoly, inspirující studenty k jejich vlastní projektové činnosti v oblasti základního i aplikovaného výzkumu.
|
Předpoklady
|
-
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na workshopu (v plné délce trvání), seznámení se s příslušnými materiály poskytnutými lektorem. Zápočet bude udělen po aktivní účasti na diskusi k tématu workshopu, řízené lektorem a po splnění všech úkolů zadaných lektorem během workshopu.
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní materiály jsou určeny a doporučený konkrétním lektorem..
-
Study materials are recommended by the respective lecturer..
|