Předmět: Odborný seminář 4

» Seznam fakult » FIF » PCH
Název předmětu Odborný seminář 4
Kód předmětu PCH/92AS4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cakirpaloglu Panajotis, prof. PhDr. DrSc.
  • Dolejš Martin, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Odborný seminář je strukturován do čtyřech částí: 1.Predstavenie dvoch všeobecných modelov sebaregulácie funkčného a nefunkčného. Analýza príčin a dôsledkov. 2.Diskusia o osobných presvedčeniach o svete a sebe (ako výstup prvej časti) a o hypotetických formách Ja. Ukotvenie daných konceptov v subjektívnom vzťahovom rámci. 3.Sebapoznávanie aplikácia diagnostických metód (dotazníkového charakteru). Experienciálna fáza. 4.Diskusia o implikáciách sebaregulačných procesov pre život, napr. pre sebapoznávanie, sebavýchovu, výchovu, zdravý životný štýl a pod.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Podpora sebaregulačných schém vo vzťahu k sebapoňatiu PhDr. Michal Čerešník, Ph.D. 6. května 2015 Katedra psychologie FF UP v Olomouci, Vodární 6, učebna 232 10:00 -16:00 hod uznávám studentům DSP pedagogickou psychologie Odborný seminář je strukturován do čtyřech částí: 1.Predstavenie dvoch všeobecných modelov sebaregulácie funkčného a nefunkčného. Analýza príčin a dôsledkov. 2.Diskusia o osobných presvedčeniach o svete a sebe (ako výstup prvej časti) a o hypotetických formách Ja. Ukotvenie daných konceptov v subjektívnom vzťahovom rámci. 3.Sebapoznávanie aplikácia diagnostických metód (dotazníkového charakteru). Experienciálna fáza. 4.Diskusia o implikáciách sebaregulačných procesov pre život, napr. pre sebapoznávanie, sebavýchovu, výchovu, zdravý životný štýl a pod. PhDr. Michal Čerešník, PhD. odborné zameranie: psychológia rodu psychológia motivácie kognitívna psychológia teórie osobnosti Najvýznamnejšie publikácie Verešová, M. Čerešník, M. 2013. Výsledky vzdelávania a ich implementácia do študijných programov. Nitra: UKF. Čerešník, M. 2012. Decision-making and Cognitive Structuring of Students at University. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 4, No. 55, pp. 196-205. Čerešník, M. 2012. Základy poradenskej psychológie. Nitra: UKF. Čerešník, M.2012. ECCE HOMO v centre súčasnej psychodiagnostiky. Nitra: Enigma. Čerešník, M. 2011. O mužoch a o ženách: psychologický pohľad na problematiku rodu. Nitra: UKF. Čerešník, M. 2011. O mužoch a o ženách: psychologický pohľad na problematiku rodu. Nitra: UKF. Projektová činnosť Národný projekt Inštitút rodovej rovnosti OPV ITMS 26110230050 - Interné zabezpečovanie kvality vzdelávania na UKF v Nitre implementáciou európskych noriem a štandardov (ESG) OPV ITMS 26120130028 - Zvyšovanie kvality ďalšieho vzdelávania seniorov na Univerzite tretieho veku pri UKF v Nitre KEGA 007UKF-4/2013 - Rozvoj komunikačných schopností predškolákov s poruchami reči VEGA 2/7051/7 - Kognitívne, emočné a osobnostné aspekty rizika v procese rozhodovania
Zájem o problematiku, téma; ochota debatovat o výzkumných tématech a projektech; 100% účast na workshopu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Zájem o problematiku, téma; ochota debatovat o výzkumných tématech a projektech; 100% účast na workshopu.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Pedagogická psychologie (12) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Klinická a pedagogická psychologie (2020) Kategorie: Obory z oblasti psychologie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -