Název předmětu | Metodologie a statistika 2 |
---|---|
Kód předmětu | PCH/91R2A |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
V rámci přednášek budou seznámeni s nejčastěji využívanými výzkumnými designy a jejich úskalími jak v kvantitativním, tak kvalitativním přístupu. Prostor v přednáškách a v e-learningových podporách bude věnován zejména následujícím oblastem: 1. formulace výzkumného problému, otázek a hypotéz; 2. nejčastější výzkumné designy; 3. modelování a operacionalizace včetně měření proměnných a škálování; 4. metody výběru vzorku z populace; 5. problematika výběru metod získávání dat (klinické, dotazníkové, testové aj.); 6. nejfrekventovanější metody analýzy dat; 7. otázky standardizace, validity a reliability; 8. řešení etických otázek výzkumu; 9. publikační standardy dle APA. American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Babbie, E. R. (2013). The basics of social research. Wadsworth: Cengage Learning. Bell, P. B., Staines, P. J., Michell, J. (2001). Evaluating, doing and writing research in psychology. A step-bystep guide for students. Thousand Oaks: Sage. Coolican, H. (2014). Research methods and statistics in psychology. NY: Psychology Press. Creswell, J. W., PlanoClark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. [2ndedition]. London: SAGE. Goodwin, C. J., & Goodwin, K. A. (2016). Research in psychology methods and design. John Wiley & Sons. Hendl, J. (2009). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. Martin, P., Bateson, P. (2009). Úvod do teorie a metodologie měření chování. Praha: Portál. Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. Punch, K. F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada. Smith, R. A., Davis, S. F. (2006). The Psychologist as a Detective: An Introduction to Conducting Research in Psychology. New Jersey: Pearson Prentice Hall. Urbánek, T., Denglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál. E-learningové opory předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností metodologických postupů získaných v pregraduálním studiu a jejich aplikace v oblasti psychologie práce a organizace a dopravní psychologie.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Požadavky pro udělení zápočtu: - absolvování vstupního formativně evaluačního testu - účast na výuce a seminářích (včetně e-learningu) Požadavky pro absolvování závěrečné zkoušky: - absolvování souborné písemné zkoušky z metodologie a statistiky |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Work & Organizational Psychology and Traffic Psychology (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |