Název předmětu | Metodologie a statistika 1 |
---|---|
Kód předmětu | PCH/91R1M |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
I. blok - Metodologie - výzkumný záměr (Mgr. miroslav Charvát, Ph.D.) 13.10.2023 13:00 - 16:15 učebna 3.51 Třída Svobody 26. - Představení požadované struktury výzkumného záměru - Rešerše literatury a odkazy na metodologické zdroje - nejčastější typy výzkumných problémů v psychologii - nejčastější chyby ve výzkumných záměrech - standardizované postupy ve výzkumu II. blok - Statistika (PhDr. Daniel Dostál, Ph.D.) 20.10.2023 9:00 - 12:15 učebna 3.72 Třída Svobody 26. I. blok - Metodologie - výzkumný záměr (Mgr. miroslav Charvát, Ph.D.) 24.11.2023 9:00 - 12:15 učebna 3.72 Třída Svobody 26. Dostál, D. (2020): Lineární statistické modely v psychologii. Freely available study materials. Fox, J. (2015). Applied regression analysis and generalized linear models. NY: Sage Publications. A set of videos for working with linear models in Statictica 13 available on youtube.com. (in preparation) American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Babbie, E. R. (2013). The basics of social research. Wadsworth: Cengage Learning. Bell, P. B., Staines, P. J., Michell, J. (2001). Evaluating, doing and writing research in psychology. A step-bystep guide for students. Thousand Oaks: Sage. Coolican, H. (2014). Research methods and statistics in psychology. NY: Psychology Press. Creswell, J. W., PlanoClark, V. L. (2011). Designing and conducting mixed methods research. [2ndedition]. London: SAGE. Goodwin, C. J., & Goodwin, K. A. (2016). Research in psychology methods and design. John Wiley & Sons. Hendl, J. (2009). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál. Punch, K. F. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada. Urbánek, T., Denglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál. E-learningové opory předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je poskytnout studentovi kompetence nezbytné k samostatnému návrhu a realizaci kvantitativního výzkumu v oblasti psychologie práce a dopravy, včetně zpracování získaných dat a komunikace výsledků.
Student si osvojí způsob, jak modelovat realitu s pomocí náhodných veličin a naučí se hledat odpovědi s pomocí základních lineárních a nelineárních statistických modelů. Seminář se věnuje jak teoretickém poznatkům, tak schopnosti samostatně provádět výpočty s pomocí statistického softwaru. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Seminární práce, Písemný test
Účast na výuce a e-learningových aktivitách, vypracování zadaných úkolů |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie práce, organizace a dopravy (2020) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |