Předmět: Didaktika nizozemštiny 2

» Seznam fakult » FIF » NIZ
Název předmětu Didaktika nizozemštiny 2
Kód předmětu NIZ/UZDI2
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kříž Milan, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
V rámci kurzu jsou popisovány případové studie výukových situací, na které studenti aplikují získané teoretické znalosti z oblasti didaktiky nizozemštiny jako cizího jazyka.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Kurz "Didaktika nizozemštiny 2" je součástí programu studia učitelské způsobilosti na FF UP (viz detailní informace na http://icv.ff.upol.cz/index.php/ucitelska-zpusobilost/), kde je zařazen jako "Didaktika (ne)diplomového předmětu" a je úzce propojen s kurzem "Pedagogická praxe". Jeho cílem je teoretická příprava studentů magisterského navazujícího studia, ve které je kromě obecných otázek věnována zvláštní pozornost didaktice audio-lexikálního přístupu k cizojazyčné výuce ff NL leren (Module 1B a Module 2B), který je využíván v rámci pedagogické praxe u studentů prvního ročníku bakalářského studia nizozemštiny a kurzů "Cizí jazyk - nizozemština 1-4". U studentů druhého ročníku je využívána učebnice Nederlands in actie založená na komunikačním přístupu.
Získávání základních znalostí z oblasti didaktiky nizozemštiny jako cizího jazyka a s ohledem na organizaci pedagogické praxe teoretické znalosti týkající se jak audio-lexikální metody ff NL leren (Module 1B a Module 2B), tak komunikativní metody Nederlands in actie.
Předpoklady
Studenti absolvovují před záčátkem tohoto kurzu "Psychologii pro učitele" a "Pedagogiku pro učitele" (viz http://icv.ff.upol.cz/index.php/ucitelska-zpusobilost/) a prokáží dostatečnou znalost nizozemského jazyka (min. B2 - CEFR).

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Systematické pozorování studenta

Prezence v průběhu vyučovacích hodin, aktivní účast na výukových aktivitách, systematické vypracovávání domácích úkolů.
Doporučená literatura
  • Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach. (2016). Nederlands in actie. Methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum.
  • Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (afbeeldingenboek + CD + CD ROM). Amsterdam.
  • Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (docentenhandleiding). Amsterdam.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 1B). Voorburg.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 2B). Voorburg.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). Voor-Beelden. Klein Grammaticaal ABC(&D). Voorburg.
  • Van der Voort, P.J. - Mol, M. (1989). Basisdidactiek voor het onderwijs in de moderne vreemde talen. Groningen.
  • Van Gelder , T. - Van der Ree, S. (1996). Nederlied - Liedjes bij het Nederlands als tweede en als vreemde taal (docentenhandleiding + CD).
  • Van Gelder , T. - Van der Ree, S. (1996). Nederlied - Liedjes bij het Nederlands als tweede en als vreemde taal.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Nizozemská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní