Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci kurzu jsou popisovány případové studie výukových situací, na které studenti aplikují získané teoretické znalosti z oblasti didaktiky nizozemštiny jako cizího jazyka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Kurz "Didaktika nizozemštiny 1" je součástí programu studia učitelské způsobilosti na FF UP (viz detailní informace na http://icv.ff.upol.cz/index.php/ucitelska-zpusobilost/), kde je zařazen jako "Didaktika (ne)diplomového předmětu" a je úzce propojen s kurzem "Pedagogická praxe". Jeho cílem je teoretická příprava studentů magisterského navazujícího studia, ve které je kromě obecných otázek věnována zvláštní pozornost didaktice audio-lexikálního přístupu k cizojazyčné výuce ff NL leren (Module 1B a Module 2B), který je využíván v rámci pedagogické praxe u studentů prvního ročníku bakalářského studia nizozemštiny a kurzů "Cizí jazyk - nizozemština 1-4". U studentů druhého ročníku je využívána učebnice Nederlands in actie založená na komunikačním přístupu.
Získávání základních znalostí z oblasti didaktiky nizozemštiny jako cizího jazyka a s ohledem na organizaci pedagogické praxe teoretické znalosti týkající se jak audio-lexikální metody ff NL leren (Module 1B a Module 2B), tak komunikativní metody Nederlands in actie.
|
Předpoklady
|
Studenti absolvovují před záčátkem tohoto kurzu "Psychologii pro učitele" a "Pedagogiku pro učitele" (viz http://icv.ff.upol.cz/index.php/ucitelska-zpusobilost/) a prokáží dostatečnou znalost nizozemského jazyka (min. B2 - CEFR).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Systematické pozorování studenta
Prezence v průběhu vyučovacích hodin, aktivní účast na výukových aktivitách, systematické vypracovávání domácích úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach. (2016). Nederlands in actie. Methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum.
-
Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (afbeeldingenboek + CD + CD ROM). Amsterdam.
-
Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (docentenhandleiding). Amsterdam.
-
Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 1B). Voorburg.
-
Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 2B). Voorburg.
-
Ree, Siel van der e.a. (2017). Voor-Beelden. Klein Grammaticaal ABC(&D). Voorburg.
-
Van der Voort, P.J. - Mol, M. (1989). Basisdidactiek voor het onderwijs in de moderne vreemde talen. Groningen.
-
Van Gelder , T. - Van der Ree, S. (1996). Nederlied - Liedjes bij het Nederlands als tweede en als vreemde taal (docentenhandleiding + CD).
-
Van Gelder , T. - Van der Ree, S. (1996). Nederlied - Liedjes bij het Nederlands als tweede en als vreemde taal.
|