Předmět: Pedagogická praxe

» Seznam fakult » FIF » NIZ
Název předmětu Pedagogická praxe
Kód předmětu NIZ/PRXUZ
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština, Nizozemština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kříž Milan, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
V rámci "pedagogické praxe" jsou realizovány a analyzovány náslechy a výukové výstupy studentů v rámci jazykových hodin vyučovaných v prvním a druhém ročníku bakalářského studia, tak v kurzech "Cizí jazyk - nizozemština 1-4".

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
"Pedagogická praxe" přímo navazuje na kurz "Didaktika" (viz detailní popis a rovněž informace o studiu učitelské způsobilosti dostupné na http://icv.ff.upol.cz/index.php/uz-aktualni-informace/). V rámci studia učitelské způsobilosti je student povinen absolvovat v průběhu 3. nebo 4. semestru pedagogickou praxi. Každý posluchač musí absolvovat 3 až 5 náslechů a minimálně 8 aktivních výstupů. Pro všechny tyto části je nutné předložit příslušnou dokumentaci, tj. zápisy z náslechů resp. plány hodin.
Aplikace získaných základních znalostí z oblasti didaktiky nizozemštiny jako cizího jazyka a teoretických znalosti týkajících se jak audio-lexikální metody ff NL leren (Module 1B a Module 2B), tak komunikativního přístupu k výuce cizích jazyků (učebnice Nederlands in actie).
Předpoklady
Studenti absolvovují před záčátkem "Pedagogické praxe" kurz "Didaktika" (viz http://icv.ff.upol.cz/index.php/uz-aktualni-informace/) a prokáží dostatečnou znalost nizozemského jazyka (min. B2 - CEFR).

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace

Prezence v průběhu vyučovacích hodin, aktivní účast na výukových aktivitách, systematické vypracovávání domácích úkolů/zpráv z náslechů/plánů hodin.
Doporučená literatura
  • Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach. (2016). Nederlands in actie. Methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum.
  • Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (afbeeldingenboek + CD + CD ROM). Amsterdam.
  • Klapwijk M. - Van der Ree, S. (1998). Spreken is zilver - Module 1 (docentenhandleiding). Amsterdam.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 1B). Voorburg.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). ff NL leren - Elementaire cursus Nederlands als vreemde taal (Module 2B). Voorburg.
  • Ree, Siel van der e.a. (2017). Voor-Beelden. Klein Grammaticaal ABC(&D). Voorburg.
  • Van der Voort, P.J. - Mol, M. (1989). Basisdidactiek voor het onderwijs in de moderne vreemde talen. Groningen.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Nizozemská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -