Vyučující
|
-
Křížová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
van den Berg Hubert François, prof.
|
Obsah předmětu
|
Studenti provádějí komplexní analýzu stylisticky různorodých nizozemských textů, přičemž využívají svých znalostí z různých lingvistických disciplín (morfologie, syntax, lexikologie). Učí se vnímat prostředky koherence textu, identifikovat a správně používat konektory a hodnotit strukturu textu jako celku. Rovněž procvičují např. základní typy transformací jednoduché věty (pasivizace, negativizace, deagentizace, nominalizace), používání infinitivních a verbonominálních konstrukcí či modalitu věty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je shrnout znalosti studentů z jednotlivých lingvistických disciplín a využít je při komplexní analýze stylisticky různorodých nizozemských textů.
Studenti ovládají základní teoretické poznatky týkající se textové analýzy a aplikují je při komplexní analýze stylisticky různorodých nizozemských textů.
|
Předpoklady
|
Znalost nizozemského jazyka minimálně na úrovni B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Aktivní účast v hodině, plnění zadaných úkolů, odevzdání seminární práce (textová analýza vybraného textu), minimálně 70% úspěšnost v závěrečném testu.
|
Doporučená literatura
|
-
H. Pander Maat. (2002). Tekstanalyse. Wat teksten tot teksten maakt.. Baarn: Coutinho.
-
J. Karreman & Enschot, R. van. (2013). Tekstanalyse. Methoden en toepassingen. Van Gorcum.
-
Klimaszewska-Holvoet, Z. [red.] . (2000). Op zoek, Wie zoekt die vindt, Teksten en oefeningen Nederlands voor gevorderden. . Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN .
-
P.J. Schellens & M. Steehouder. (2010). Tekstanalyse. Methoden en toepassingen. Assen: Van Gorcum.
|