Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Aktivity založené na prezentování autentických témat a následné zpětné vazbě ze strany učitele a dalších účastníků kurzu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz je úzce provázán s kurzem "Jazyková cvičení 3" a zaměřuje se na další rozšiřování (ústních i písemných) komunikačních a kulturních kompetencí v nizozemštině. K dosažení cíle, aby studenti na konci 2. ročníku bakalářského studia dosáhli jazykové schopnosti a kulturní kompetence na úrovni B1 ERRJ, jsou využívány primárně aktivizační formy výuky, kdy studenti po teoretickém úvodu prezentují dle daného vzoru aktuální články dle vlastního výběru (zpravodajské servery www.nos.nl, www.nu.nl, www.vrtnieuws.be, www.standaard.be) či ve dvojicích písně dle vlastního výběru. Tyto prezentace jsou následně diskutovány v rámci zpětné vazby vyučujícího i spolužáků.
Další budování nizozemské slovní zásoby, základní ústní komunikační dovednosti v nizozemštině.
|
Předpoklady
|
Jsou požadovány znalosti a dovednosti na cílové úrovni kurzu "Jazyková cvičení 2" (A2 - ERRJ).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Prezence v průběhu vyučovacích hodin, aktivní účast na výukových aktivitách, systematické vypracovávání domácích úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach. (2016). Nederlands in actie. Methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen. Bussum.
-
Mikuláštík, M. (2010). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada.
-
Špačková, A. (2009). Moderní rétorika: jak mluvit k druhým lidem, aby nám naslouchali a rozuměli. Praha: Grada.
|