Vyučující
|
-
Knap-Dlouhá Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do Jižní Afriky Základní komunikační jazyk, pomocí kontextového domácnosti, setkání a restaurace Minulý čas Budoucí čas Trpný rod Adjectives Zájmena Negativní Dimunitives Složité slovesa Konjunkce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Jazyk Afrikaans (afrikánština) se po roce 1652 vyvinul z tzv. kapsko-holandského dialektu. Afrikánština byla v r. 1925 uznána jako samostatný jazyk a rovněž se stala jedním z úředních jazyků JAR. Jedná se tak o jediný germánský jazyk, který vznikl na černém kontinentu. Jazyk Afrikaans je dnes mateřským jazykem asi 6 milionů obyvatel v JAR a dále funguje jako první komunikační jazyk v JAR, Namibii a Botswaně. Cílem kurzů je přiblížit studentům jazykový systém afrikánštiny.
Studenti se naučí komunikovat základní myšlenky a potřeby v afrikánština. Studenti se naučí psát minulých a budoucích časů, negativní a syntaxe v afrikánštině. Studenti dosáhne určité znalosti z Jižní Afriky a složitost jazyka situace. Musí složit zkoušku na konci semestru.
|
Předpoklady
|
Přiměřenou znalost angličtiny nebo holandštiny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Studenti se musí nastavit do cvičení. Studenti se musí zúčastnit všech tříd. Studenti musí dávat ústní prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Barnard, Lianne. (2009). Afrikaans vir Tsjeggiese Studente/Afrikánština pro české studenty. Olomouc.
-
Donaldson, Bruce. (2002). Colloquial Afrikaans: The complete course for beginners. London.
-
None. (2008). Collins Afrikaans phrasebook. Glasgow.
|