Vyučující
|
-
Laštůvka Martin, Mgr.
-
Páral Karel, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. rozdělení do skupin, rozdělení rolí v rámci skupin, volba námětu 2. preprodukce - proniknutí do zvolené problematiky, sběr materiálu, první verze scénáře 3. produkce - natáčení (rozhovory, ilustrační záběry, stand-upy?), další verze scénáře 4. postprodukce - technický scénář, hrubý sestřih, dotáčky, synchrony, ozvučení, titulkování, grafika, finální sestřih, export na požadovaný nosič 5. promítnutí finální verze reportáže, následná diskuze, zhodnocení práce celku i jednotlivých členů týmu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Workshop televizní tvorby bude na rozdíl od Praktika televizní tvorby, na něž navazuje, již simulovat samotný výrobní proces TV příspěvku (několika zpravodajských šotů, jedné reportáže) - tedy od námětu až po finální sestřih. Studenti tak budou mít příležitost samostatně (pod pedagogickým vedením) pracovat na zpravodajském/reportážním projektu, který si sami zvolí. Posluchači budou rozděleni do několikačlenných skupin, v nichž si sami mezi sebou rozdělí jednotlivé funkce (reportér, režisér, producent, scenárista, kameraman, zvukař, střihač). V rámci těchto produkčních skupin se budou muset naučit pracovat jako tým. Samotný vyučující bude fungovat jako dramaturg, jehož budou studenti seznamovat s výsledkem v jednotlivých fázích výroby. Bude ovšem studentům jen radit, na nich pak bude, aby svůj postup po projekci finální verze obhájili.
Student si osvojí praktické kompetentce a profesní rutiny disponující ho k samostatné činnosti v TV a bude připraven na praktickou část státní závěrečné zkoušky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: Pro udělení zápočtu musejí studenti seznamovat vyučujícího s projektem v jednotlivých fázích výroby (předložení všech verzí scénáře v písemné podobě), vyžaduje se aktivní účast na projektu každého jednotlivce, zvládnutí své role v produkčním týmu, prezentace příspěvku na odpovídajícím nosiči (VHS, DVD, miniDV?), přítomnost na projekci a následné diskuzi. Kolokvium: rozprava formou obhajoby své práce a zdůvodnění tvůrčího postupu
|
Doporučená literatura
|
-
Beránek, P. (2001). Digitální video v praxi. Brno : Unis.
-
Boyd, A. Zpravodajství v rozhlase a televizi. CNŽ, Praha 1995.
-
Hladká, J. Tvůrčí proces v žurnalistice, Novinář, Ostrava 1986.
-
Kučera, J. Filmová tvorba amatéra. Orbis, Praha 1961.
-
Kučera, J. (1965). Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha.
-
Osvaldová, B. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri, Praha 1999.
-
Prokop, P. Úvod do praxe zpravodajského kameramana. ČT, Praha 1999.
-
Steine, P. Professional Field Guide for Television News. University of Miami, Florida 1993.
-
Zapletal, P. (1996). Video - technika - kamery. Olomouc 1999.. Olomouc : Rubico.
|