Vyučující
|
-
Páral Karel, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. hodina a. Úvodní seznámení a požadavky kursu b. Úkol 1: Nalezněte dvě recenze (min. 1 tištěnou) týkající se knižního, literárního nebo filmového výstupu. Jednu, kterou považujete za kvalitní, druhou nikoli. Vyhodnocení a Vaše odůvodnění budou předmětem následující hodiny. 2. hodina a. Vyhodnocení úkolu 1. b. Teoretické zasazení kursu: kulturní publicistika a možné žánry (kritika vs. recenze, analýza apod.); přehled českých médií daného trhu c. Úkol 2: Napište krátkou (1 NS) recenzi na zadaný TV film. 3. hodina a. Praktické cvičení tzv. automatického psaní. b. Hodnocení 2. úkolu z předchozí hodiny vyučujícími i účastníky kurzu. c. Úkol 3: Napište krátkou (1,5 NS) recenzi na předem konzultovaný filmový snímek. Deadline za 14 dní. 4. hodina a. Rychlý redakční příspěvek v aktuálním čase (on-line reportáž z kulturní akce Oscars/Grammys/Golden Globes). b. Jak vybrat vhodný seriál/film/knihu... k naší práci? 5. hodina a. Hodnocení 3. úkolu z předchozí hodiny vyučujícími i účastníky kurzu. b. Jak analyzovat sériovou formu kulturně-mediálních artefaktů? c. Úkol 4: Napište recenzi na vybraný (předem konzultovaný) seriál (min. půl dílů konkrétní sezóny). Délka 2 NS. Deadline za 28 dní. 6. hodina a. Literární kritika. b. Úkol 5: Na další hodinu přineste dvě recenze (min 1 z tištěného periodika), jednu, kterou hodnotíte jako dobrou, druhou nikoli. 7. hodina a. výuka se nekoná velikonoční pondělí 8. hodina a. Hodnocení 5. úkolu, hromadné čtení a hodnocení. b. Literární vs. filmová vs. seriálová kritika. c. Úkol 6: Napište text (předem vybraného a konzultovaného žánru) na vybranou knihu v rozsahu 2 NS. Deadline za 21 dní 9. hodina a. Hodnocení 4. úkolu, hromadné čtení a hodnocení. 10. hodina a. práce na zadaných úkolech 11. hodina a. Hodnocení 6. úkolu, hromadné čtení a hodnocení. 12. hodina a. Závěrečný úkol: Vypracujte závěrečný text s předem konzultovanými parametry a vlastnostmi. Deadline: 8. červen 2016.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurs je zaměřen prakticky. Po úvodním teoretickém zakotvení (spíše propojení a navázání na teoretické poznatky nabyté z hodin teoretičtějšího rázu) si účastníci kursu postupně vyzkouší psaní v rámci náročnější kulturní publicistiky (kritického psaní o společnosti, kultuře obecně i jednotlivých kulturních textech). Studenti budou plnit úkoly na následující bloky, tyto úkoly budou probírány a analyzovány jak vyučujícími, tak studenstvem samotným v průběhu semestru. Primárním předmětem zájmu budou v rámci kursu publicistické práce navázané na knižní, filmové a televizní kulturně-mediální artefakty. V případě individuálního zájmu a konzultace lze zaměření změnit. Cílem kursu je poskytnout účastníkům a účastnicím vhled do praktické náročnější (nedeníkové) kulturní publicistiky a možnost získat vlastní zkušenosti s vytvářením jednotlivých žánrů, které do ní patří. Výstupy z kursu by měly publikovány na katederní webové platformě pro mediální a kulturální studia MedKult.upmedia.cz (po dohodě lze i jinde).
Student se seznamí s různými způsoby tvorby v rámci náročnější publicistiky a ozkouší si různé žánry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Požadavky k zápočtu: 1) Plnění průběžných úkolů pojících jednotlivé hodiny k sobě. Aktivní práce v hodinách. 2) Konečný text na předem konzultované téma plnící formální požadavky pro uveřejnění na medkult.upmedia.cz. (2-3 nosrmostrany, 12 vel. písma, Times New Roman, do bloku, 1,5 řádkování, nadpisy tučně)
|
Doporučená literatura
|
|