Vyučující
|
-
Zahrádka Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Foretová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Sloboda Zdeněk, Mgr. Ph.D.
-
Peterová Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Téma analýzy a další náplň kurzu je variabilní a budou určeny po dohodě se studenty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
V ZS 2023 bude náplní kursu Výzkum mediálních průmyslů: hudební export (pod vedením doc. Zahrádka) Cílem kurzu je naučit studující provádět kvalitativní výzkum v oblasti mediálních průmyslů. Nácvik výzkumu bude realizován na problematice hudebního exportu. Bude nás zajímat, jak funguje český hudební průmysl, jak probíhá v současnosti tvorba a distribuce hudebního obsahu, jakými právy disponují tvůrci hudebního obsahu a vydavatelé, jaká česká hudba a jakým způsobem proniká na zahraniční trh a jaké jsou příležitosti a překážky exportu tuzemského repertoáru na zahraniční trhy. Studenti získají dovednosti v realizaci kvalitativního výzkumu (formulace výzkumné otázky, strukturace výzkumného vzorku, příprava na rozhovor, vedení výzkumného rozhovoru, přepis dat a jejich tematická analýza, psaní závěrečné výzkumné zprávy) a nové vědomosti o hudebním průmyslu a exportu.
Studenti získají dovednosti v realizaci kvalitativního výzkumu (formulace výzkumné otázky, strukturace výzkumného vzorku, příprava na rozhovor, vedení výzkumného rozhovoru, přepis dat a jejich tematická analýza, psaní závěrečné výzkumné zprávy) a nové vědomosti o hudebním průmyslu a exportu.
|
Předpoklady
|
Předpokladem absolvování kurzu je pasivní znalost anglického jazyka a schopnost a ochota podílet se na týmové práci.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast v průběhu celého semestru, participace na provedeném výzkumu a především na následné interpretaci dat. Student musí před začátkem kurzu nastudovat základní informace o metodě obsahové analýzy a chápat základy statistické analýzy dat.
|
Doporučená literatura
|
-
podle individuálního řešeného problému.
-
Altheide, D. L., & Schneider, C. J. Qualitative media analysis.
-
Berger, A. A. Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches.
-
Friese, S. (2014). Qualitative data analysis with ATLAS.ti. Los Angeles, Calif: Sage.
-
Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS.
-
Robert Kozinets. (2009). Netnography: Doing Ethnographic Research Online..
-
Salmons, J. Qualitative online interviews: strategies, design, and skills.
-
Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
-
Wodak, R., & Krzyżanowski, M. Qualitative discourse analysis in the social sciences.
|