Předmět: Výzkumný seminář

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Výzkumný seminář
Kód předmětu KZU/VSMBN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zahrádka Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
  • Foretová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Sloboda Zdeněk, Mgr. Ph.D.
  • Peterová Věra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Téma analýzy a další náplň kurzu je variabilní a budou určeny po dohodě se studenty.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
V ZS 2023 bude náplní kursu Výzkum mediálních průmyslů: hudební export (pod vedením doc. Zahrádka) Cílem kurzu je naučit studující provádět kvalitativní výzkum v oblasti mediálních průmyslů. Nácvik výzkumu bude realizován na problematice hudebního exportu. Bude nás zajímat, jak funguje český hudební průmysl, jak probíhá v současnosti tvorba a distribuce hudebního obsahu, jakými právy disponují tvůrci hudebního obsahu a vydavatelé, jaká česká hudba a jakým způsobem proniká na zahraniční trh a jaké jsou příležitosti a překážky exportu tuzemského repertoáru na zahraniční trhy. Studenti získají dovednosti v realizaci kvalitativního výzkumu (formulace výzkumné otázky, strukturace výzkumného vzorku, příprava na rozhovor, vedení výzkumného rozhovoru, přepis dat a jejich tematická analýza, psaní závěrečné výzkumné zprávy) a nové vědomosti o hudebním průmyslu a exportu.
Studenti získají dovednosti v realizaci kvalitativního výzkumu (formulace výzkumné otázky, strukturace výzkumného vzorku, příprava na rozhovor, vedení výzkumného rozhovoru, přepis dat a jejich tematická analýza, psaní závěrečné výzkumné zprávy) a nové vědomosti o hudebním průmyslu a exportu.
Předpoklady
Předpokladem absolvování kurzu je pasivní znalost anglického jazyka a schopnost a ochota podílet se na týmové práci.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast v průběhu celého semestru, participace na provedeném výzkumu a především na následné interpretaci dat. Student musí před začátkem kurzu nastudovat základní informace o metodě obsahové analýzy a chápat základy statistické analýzy dat.
Doporučená literatura
  • podle individuálního řešeného problému.
  • Altheide, D. L., & Schneider, C. J. Qualitative media analysis.
  • Berger, A. A. Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches.
  • Friese, S. (2014). Qualitative data analysis with ATLAS.ti. Los Angeles, Calif: Sage.
  • Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS.
  • Robert Kozinets. (2009). Netnography: Doing Ethnographic Research Online..
  • Salmons, J. Qualitative online interviews: strategies, design, and skills.
  • Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
  • Wodak, R., & Krzyżanowski, M. Qualitative discourse analysis in the social sciences.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia minor (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -