Vyučující
|
-
Foretová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Téma analýzy a další náplň kurzu je variabilní a budou určeny po dohodě se studenty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je v ZS 2016 realizován ve dvou skupinách, s různým programem: SEMINÁŘ MGR. CHVOJKOVÉ, Ph.D. Kurz je určen magisterským studentům oborů mediálních a kulturálních studií, kteří ve své diplomové práci chtějí realizovat korpusovou analýzu v kombinaci s kritickou analýzou diskursu. Cílem kurzu je seznámit studenty s možnosti korpusové analýzy v sociálních vědách, včetně toho, jak je možné tuto metodologii kombinovat s kvalitativními přístupy. Téma bude zvoleno dle profilace účastníků semináře. SEMINÁŘ MGR. BUREŠOVÉ: Kurz je určen především studentům, kteří v rámci své bakalářské nebo diplomové práce chtějí realizovat výzkum metodou kvantitativní obsahové analýzy. Cílem kurzu je pomoci studentům pochopit principy této metody, procvičit proces kódování a především hlubší interpretace získaných dat. V rámci kurzu bude se studenty proveden cvičný výzkum, jehož téma bude zvoleno po dohodě se studenty. Důraz je kladen na procvičení a rozšíření poznatků o metodě obsahové analýzy a na vyvarování se nejčastějším chybám, které se v diplomových pracích obsahujících obsahovou analýzu objevují. Předpokládá se, že studenti do kurzu nastupují se základními znalostmi obsahové analýzy a statistické analýzy a s alespoň základní znalostí práce v excelu, případně jiných statistických programech.
Student si osvojí dovednosti potřebné k realizaci kvantitativní obsahové analýzy mediálních obsahů.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast v průběhu celého semestru, participace na provedeném výzkumu a především na následné interpretaci dat. Student musí před začátkem kurzu nastudovat základní informace o metodě obsahové analýzy a chápat základy statistické analýzy dat.
|
Doporučená literatura
|
-
podle individuálního řešeného problému.
-
Altheide, D. L., & Schneider, C. J. Qualitative media analysis.
-
Berger, A. A. Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches.
-
Friese, S. (2014). Qualitative data analysis with ATLAS.ti. Los Angeles, Calif: Sage.
-
Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS.
-
Robert Kozinets. (2009). Netnography: Doing Ethnographic Research Online..
-
Salmons, J. Qualitative online interviews: strategies, design, and skills.
-
Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
-
Wodak, R., & Krzyżanowski, M. Qualitative discourse analysis in the social sciences.
|