Vyučující
|
-
Laštůvka Martin, Mgr.
-
Páral Karel, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V období rámovaném konvergencí a digitalizací jsou na novináře kladeny zvýšené nároky co do zvládnutí různých přístupů a dovedností, profesionály v televizním zpravodajství nevyjímaje. Televize je médium, které k divákům promlouvá několika způsoby. To představuje benefit i nevýhodu zároveň. Televizní zpravodajství musí být stručnější než psané. Televize se přizpůsobuje tempu a požadavkům 21. století; musí být rychlá na obrazovce a ještě rychlejší na sociálních sítích. Zvyšuje se tlak na přesnost informací. Kvalitního televizního zpravodajství lze tudíž dosáhnout prostřednictvím mixu mnoha dovedností a týmové spolupráce. Tyto skutečnosti a veškeré aktuální trendy reflektuje agenda kurzu, který je vyučován dlouholetým redaktorem zpravodajství České televize Martinem Laštůvkou. Rámcový přehled témat seminářů: 1) Co (ne)dělá televizní redaktor - jak funguje televizní zpravodajství 2) Stavba televizní reportáže, příprava živých vstupů - jak napsat televizní reportáž a mluvit živě do kamery 3) Mobilní žurnalistika - redaktor kameramanem - sociální sítě 4) Návštěva Redakce zpravodajství ČT Olomouc - prohlídka redakce - natáčení v terénu 5) Specifika dalších profesí v televizním zpravodajství pohledem profesionálů - kameraman, moderátor 6) Debata nad výstupy studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí, Poslech
|
Výstupy z učení
|
Předmět "Televizní zpravodajství v praxi" seznamuje posluchače se všemi podstatnými postupy a procesy televizního zpravodajství a rozvíjí praktické dovednosti v příslušných profesích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Audiovizuální dokument
Požadavky pro udělení zápočtu atestace: - docházka - aktivní participace ve výuce - úspěšné splnění zadaných úkolů během/závěrem semestru
|
Doporučená literatura
|
|