Vyučující
|
-
Foret Martin, Mgr. Ph.D.
-
Peterová Věra, Mgr. Ph.D.
-
Libicher Miroslav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia médií a žurnalistiky 2. Charakteristika teorie mediální komunikace a její vymezení vůči jiným oborům 3. Periodizace mediální komunikace 4. Dějiny médií 5. Zpravodajství jako základ žurnalistiky 6. Jádro mediální produkce 7. Mediální systémy 8. Účinky a efekty mediální komunikace, 9. Mediální publika 10. Zrod a vývoj žurnalistiky 11. Média a jejich funkce ve společnosti 12. Mediální obsahy 13. Výzkum médií
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje základní vhled do problematiky médií a jejich postavení a fungování ve společnosti. Jeho cílem je předat frekventantům základní přehled o možnostech studia médií a jeho problémech. Studenti se seznámí s tím, jaké role hrají média ve společnosti, jak na ně lze nahlížet, poznají základní dopady působení médií na společnost, problematiku mediálního publika (či publik), historii masových médií a specifika některých mediálních obsahů či forem (zpravodajství, nová média atd.). Studenti budou též obeznámeni se základy analýzy mediálních obsahů a stručnými dějinami médií.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Písemná zkouška, průběžné testy, četba povinné literatury
|
Doporučená literatura
|
|