Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Principy kvalitativního přemýšlení o výzkumném projektu. 2) Sběr dat a jejich analýza textu v kvalitativním výzkumném projektu. 3) Reprezentativita případu, flexibilita, reflexivita, intersubjektivita a kontextovost. 4) Základní metodiky a techniky kvalitativní analýzy obsahů. 5) Kategorizační analýza, diskurzivní analýza a typy kritické diskurzivní analýzy. 6) Kvalitativní výzkum publika (hloubkové rozhovory). 7) Kvalitativní výzkum publika (focus groups). 8) Kvalitativní výzkum publika (etnografie). 9) Způsob analýzy dat - tematická analýzy a zakotvená teorie. 10) Vlastní výzkumný projek: design kvalitativního výzkumu médií. 11) Vlastní výzkumný projek: rekrutace participantů a participantek, sběr dat. 12) Vlastní výzkumný projek: zpracování, analýza a psaní výzkumné zprávy, tedy semestrální mediální práce. 13) Prezentace projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače a posluchačky se základními přístupy v kvalitativním výzkumu, žívanými při analýze médií - především mediálních obsahů a mediálních publik. Důraz je kladen na osvojení si základních poznatků o kvalitativních přístupech užívaných v mediálních studiích a získání schopnosti jejich aplikace. Hlavní součástí kurzu je proto realizace výzkumného projektu s využitím analytických přístupů, s nimiž se posluchači a posluchačky seznámili.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, plnění průběžných výzkumných úkolů, četba povinné literatury, prezentace na hodině a vypracování semestrální seminární práce (výzkumné zprávy).
|
Doporučená literatura
|
|