Vyučující
|
-
Peterová Věra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice kvantitativního výzkumu. Typy výzkumu v závislosti na různých kritériích: 2. Fáze výzkumu: Přípravná; Realizační; Závěrečná. 3. Strategie výzkumu z pohledu výzkumníka a z pohledu zadavatele (zásady vzájemné komunikace). 4. Validita a reliabilita kvantitativního výzkumu. Etické otázky výzkumu. 5. Výzkumný projekt: Typy projektu sociologického výzkumu. Struktura výzkumného projektu. 6. Výzkumný námět a problém. Cíl výzkumu. Hypotézy. Operacionalizace. 7. Dotazník. Rozhovor. Srovnání rozhovoru a dotazníku. Pozorování a experiment. 8. Studium dokumentů. Obsahová analýza. 9. Problémy výzkumu veřejného mínění. Specifické výzkumné oblasti: Volební výzkumy. Výzkum mediálního působení, výzkum zákazníka a trhu). Vyčerpávající a výběrová šetření. 10. Příprava dat pro zpracování a zpracování výzkumu. 11. Návrh kolektivního výzkumu a jeho realizace 12. Kolektivní výzkum: sběr dat, zpracování dat, 13. Kolektivní výzkum: statistická analýza, interpretace dat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními přístupy v kvantitativním výzkumu. Důraz je kladen na budování dovednosti samostatné empirické práce ve studovaném oboru, na osvojení základních poznatků o kvantitativních přístupech užívaných v mediálních studiích a získání schopnosti jejich aplikace. Součástí kurzu je realizace výzkumného projektu s využitím analytických přístupů, s nimiž se posluchači seznámili.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|