Vyučující
|
-
Foret Martin, Mgr. Ph.D.
-
Libicher Miroslav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do problematiky sociálních sítích a jejich analýz. 2) Principy počítačově mediované komunikace. 3) Identita a její konstrukce v prostředí sociálních sítí. 4) Intertextualita a rámcování. 5) Sběr dat ze sociálních sítí. 6) Analýza počítačově mediované konverzace. 7) Diskurzivní analýza. 8) Etnografická analýza. 9) Analýza vizuálních prvků. 10) Data mining na sociálních sítích. 11) Korpusová analýza. 12) Analýza sentimentu. 13) Opakování látky, prezentace tématu studentem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je poskytnout studentům základní orientaci v možnostech analýzy sociálních sítí a uživatelsky generovaného obsahu, který je jejich prostřednictvím šířen. Důraz je kladen zejména na specifika komunikace na těchto sítích a analýzu jejich jazykových a vizuálních prvků. Pozornost bude věnována i způsobům, jakými se na nichž šíří a jsou rekontextualizovány zpravodajské obsahy. Absolventi kurzu budou seznámeni s kvantitativními i kvalitativními přístupy k analýze sociálních sítí a naučí se pro tyto potřeby aplikovat postupy z korpusové lingvistiky či analýzy multimodálního diskurzu. Získají též porozumění komunikačním principům sociálních sítí a pochopí jejich vztah k jiným druhům médií.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kolokvium, seminární práce
|
Doporučená literatura
|
|