Předmět: Public relations

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Public relations
Kód předmětu KZU/PURM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Daňová Dana, PhDr.
Obsah předmětu
1. Public relations (PR) - definice, historie a vývoj, současná pozice; 2. Marketing a PR - obecná definice marketingu, marketingový mix, vztah marketing - PR - reklama; 3. Útvary PR a tiskoví mluvčí - začlenění v rámci firemní struktury, spolupracující útvary, kontakt s vedením fi-rem, kompetence, odpovědnost, spolupráce s externí PR agenturou; 4. Komunikační strategie - koncepce komunikační strategie, definování silných a slabých stránek a z toho vy-plývajících mediálních příležitostí a hrozeb; 5. Komunikační strategie - analýza, vytvoření strategie, cílové skupiny, formulace a metody sdělení 6. Komunikace s médii - typy médií, formy mediálních sdělení, specifika práce s jednotlivými typy médií - medi-atraining, kdo a v jakém rozsahu komunikuje, argumentář. Nadstandardní způsoby komunikace - kontakty po telefonu, neformální setkání "off the record", Press Event, lobbing; 7. Tiskový mluvčí a vztah s médii - adresář, monitoring. Tiskové konference - příprava presskitu (definice), tvor-ba tiskových zpráv, vedení tiskové konference, vlastní sdělení 8. PR kampaně a podpůrné PR aktivity při velkých reklamních kampaních. 9. Firemní prezentace - konference, veletrhy, publikace, klientské časopisy, propagační předměty, firemní kultu-ra, vizuální styl, společenská setkání; 10. Krizová komunikace - vrcholová disciplina PR; Krizová komunikace - omyly a skutečnost. 11. Krizová komunikace - krizový štáb - krizový scénář. Nácvik krizové komunikace. 12. Řízení pověsti jako východisko řešení konfliktních a krizových situací. 13. PR a tiskoví mluvčí ve státní správě a samosprávě; PR a tiskoví mluvčí v soukromých společnostech. 14. Kluby tiskových mluvčích a specialistů v Public relations - smysl a význam profesních kontaktů.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Výuka je určena pokročilým studentům žurnalisitky, kteří se rozhodnou pro specializaci tiskových mluvčí nebo práci v PR. Poskytuje základní zásady pro styk se sdělovacími prostředky, ve styku s veřejností a v působení uvnitř společnosti nebo podniku. Cílem je získat základní předpoklady pro výkon tiskových mluvčích nebo pracovníků PR.
Student získá kompetence dané osnovou kurzu
Předpoklady
Absolvování kursu Úvod do studia komunikace.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Zápočet: Seminární práce v rozsahu 4 stran na téma vztahující se k předmětu.
Doporučená literatura
  • Black, S.: Nejúčinnější poropagace - public relations. Praha 1994; Lesly, P.: Public relations - teorie a praxe, Praha 1995; Foret, M.: Komunikující město, Brno 1966..
  • Black, S. (1994). Nejúčinnější propagace. Public relations.. Praha: Grada Publishing.
  • CAYWOOD, C. L. Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Brno : Computer Press, 2003.
  • DAŇOVÁ, D. Public Relations - úvod do studia. Olomouc : UP, 2001.
  • Lesly, P. (1995). Public relations.. Praha: Victoria Publishing.
  • NĚMEC, P. Komunikace korporací. Praha, VŠE, 1999.
  • Němec, P. (1996). Public relations : praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr