Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Public relations (PR) - definice, historie a vývoj, současná pozice; 2. Marketing a PR - obecná definice marketingu, marketingový mix, vztah marketing - PR - reklama; 3. Útvary PR a tiskoví mluvčí - začlenění v rámci firemní struktury, spolupracující útvary, kontakt s vedením fi-rem, kompetence, odpovědnost, spolupráce s externí PR agenturou; 4. Komunikační strategie - koncepce komunikační strategie, definování silných a slabých stránek a z toho vy-plývajících mediálních příležitostí a hrozeb; 5. Komunikační strategie - analýza, vytvoření strategie, cílové skupiny, formulace a metody sdělení 6. Komunikace s médii - typy médií, formy mediálních sdělení, specifika práce s jednotlivými typy médií - medi-atraining, kdo a v jakém rozsahu komunikuje, argumentář. Nadstandardní způsoby komunikace - kontakty po telefonu, neformální setkání "off the record", Press Event, lobbing; 7. Tiskový mluvčí a vztah s médii - adresář, monitoring. Tiskové konference - příprava presskitu (definice), tvor-ba tiskových zpráv, vedení tiskové konference, vlastní sdělení 8. PR kampaně a podpůrné PR aktivity při velkých reklamních kampaních. 9. Firemní prezentace - konference, veletrhy, publikace, klientské časopisy, propagační předměty, firemní kultu-ra, vizuální styl, společenská setkání; 10. Krizová komunikace - vrcholová disciplina PR; Krizová komunikace - omyly a skutečnost. 11. Krizová komunikace - krizový štáb - krizový scénář. Nácvik krizové komunikace. 12. Řízení pověsti jako východisko řešení konfliktních a krizových situací. 13. PR a tiskoví mluvčí ve státní správě a samosprávě; PR a tiskoví mluvčí v soukromých společnostech. 14. Kluby tiskových mluvčích a specialistů v Public relations - smysl a význam profesních kontaktů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Výuka je určena pokročilým studentům žurnalisitky, kteří se rozhodnou pro specializaci tiskových mluvčí nebo práci v PR. Poskytuje základní zásady pro styk se sdělovacími prostředky, ve styku s veřejností a v působení uvnitř společnosti nebo podniku. Cílem je získat základní předpoklady pro výkon tiskových mluvčích nebo pracovníků PR.
Student získá kompetence dané osnovou kurzu
|
Předpoklady
|
Absolvování kursu Úvod do studia komunikace.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Zápočet: Seminární práce v rozsahu 4 stran na téma vztahující se k předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Black, S.: Nejúčinnější poropagace - public relations. Praha 1994; Lesly, P.: Public relations - teorie a praxe, Praha 1995; Foret, M.: Komunikující město, Brno 1966..
-
Black, S. (1994). Nejúčinnější propagace. Public relations.. Praha: Grada Publishing.
-
CAYWOOD, C. L. Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Brno : Computer Press, 2003.
-
DAŇOVÁ, D. Public Relations - úvod do studia. Olomouc : UP, 2001.
-
Lesly, P. (1995). Public relations.. Praha: Victoria Publishing.
-
NĚMEC, P. Komunikace korporací. Praha, VŠE, 1999.
-
Němec, P. (1996). Public relations : praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press.
|