Název předmětu | Programová skladba |
---|---|
Kód předmětu | KZU/PSB |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Formáty rozhlasových a televizních stanic ? plnoformátové a specializované (zpravodajské, sportovní, filmové, hudební?), celoplošné a regionální stanice, cílové skupiny, sledovanost a její vývoj během dne (prime time). 2. Aktuální tuzemský rozhlasový a televizní trh. Programové rozdíly mezi soukromými a veřejnoprávními médii. 3. Rozhlasové a televizní žánry (zpravodajství, publicistika, magazín, seriál, reality show?). 4. Rozhlasová programová skladba denní a týdenní i z hlediska delšího časového horizontu, zacílení, modelový posluchač. 5. Analýza programového schématu vybraných aktuálních tuzemských rozhlasových stanic. 6. Televizní programová skladba denní a týdenní i z hlediska delšího časového horizontu, zacílení, modelový divák. Pravidelnost jako motor televizního programu. 7. Analýza programového schématu aktuálních tuzemských televizních stanic. 8. Studentská prezentace projektů vlastní televizní stanice s důrazem na její programové schéma. 9. Reklama (ekonomická i dramaturgická funkce reklamního předělu, jeho správné načasování), význam a formy audiovizuální self promotion (znělky, předěly, jingly, upoutávky?). 10. Struktura zpravodajských a publicistických relací (headlines, řazení a délka příspěvků, pravidlo ?leave them smiling?, znělky a předěly, živé vstupy, mimořádné zprávy, vliv technožurnalistiky na konstrukci významu). 11. Analýza a komparace hlavních zpravodajských relací tuzemských televizí a vybraných publicistických pořadů. 12. Studentská prezentace námětů na zpravodajský či publicistický pořad nebo magazín s důrazem na jeho strukturu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Výstupy z učení |
Kurs seznámí studenty s technikami sestavování programu rozhlasových a televizních stanic různých formátů. Zvláštní důkaz je přitom kladen na problematiku rozhlasových a televizních žánrů, sledovanosti, správného zacílení na diváka, reklamních předělů a audiovizuální self promotion. Na základě analýzy aktuálních stanic se posluchači naučí sestavit program vlastní fiktivní televize či rozhlasu. Druhá část kursu se pak zabývá strukturou zpravodajských a publicistických relací. Na základě analýzy aktuálních zpravodajských a publicistických pořadů se studenti naučí vypracovat námět na vlastní relaci.
Student se seznámí s technikami sestavování programu rozhlasových a televizních stanic různých formátů. |
Předpoklady |
Absolvování kursu Workshop TV žurnalistiky nebo Workshop rozhlasové žurnalistiky.
KZU/WFTB ----- nebo ----- KZU/WFTBN ----- nebo ----- KZU/WRTB ----- nebo ----- KZU/WRTBN ----- nebo ----- KZU/WTVB ----- nebo ----- KZU/WTVBN |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Povinností každého studenta pro získání zápočtu je vypracování a prezentace projektu vlastní televizní stanice s důrazem na její programové schéma a vypracování a prezentace námětu na zpravodajský či publicistický pořad nebo magazín s důrazem na jeho strukturu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Žurnalistika (2015) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: - |