Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Pojetí politiky, žurnalisté a politici 2. Útvary politického zpravodajství a publicistiky 3. Struktura a jazyk zprávy, komentáře a rozhovoru na politické téma 4. Obsahová analýza aktuálního (zejména předvolebního) politického zpravodajství a publicistiky v MF Dnes, LN, HN a Právu 5. Televizní diskuse na politická témata 6. - 12. Tvorba, představení a zhodnocení vlastních sdělení na libovolné zvolené téma vztahující se k místní nebo regionální politice a jejím tvůrcům
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Je určen pro studenty, kteří se zajímají o zpravodajství, publicistiku a reklamu ve sféře praktické vládní, parlamentní a stranické politiky. Metodická část se věnuje - jednoduchému pojetí praktické politiky a typickým žánrům politického zpravodajství , publicistiky a reklamy, zejména interview; - jejich hodnocení. v celoplošném denním tisku, v časopisech a v TV politických besedách a diskusích. Cílová dovednost: tvorba dvou vlastních sdělení a jejich společné zhodnocení ve výuce.
Student získá kompetence dané osnovou kurzu
|
Předpoklady
|
Zájem o oblast politické žurnalistiky a jejího kontextu, ochota psát vlastní komunikáty z oblasti politické žurnalistiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
viz http://zurnalistika.upol.cz
|
Doporučená literatura
|
-
viz http://zurnalistika.upol.cz.
-
ANONYMUS. Barvy moci. Praha : Prostor, 1996.
-
Bartošek, J. Jazyk současné české politiky, Olomouc 1993.
-
Bartošek, J.. Zpravodajství a publicistika, FF UP, Olomouc 2001..
-
ČMEJRKOVÁ, S., HOFFMANNOVÁ, J. Jazyk, média, politika. Praha : Academia, 2003.
-
KELLER, J. Politika s ručením omezeným. Praha : Evropský literární klub, 2001.
-
OSVALDOVÁ, B. A KOL. Zpravodajství v médiích. Praha : Karolinum, 2001.
-
Schulz, W. a kol. (2004). Analýza obsahu mediálního sdělení.. Praha: Karolinum.
-
Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
|