Předmět: Media relations pro kreativní odvětví

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Media relations pro kreativní odvětví
Kód předmětu KZU/MRKN
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Páral Karel, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vztahy s médii jako součást Public Relations 2. Media relations v kreativních odvětvích: současné trendy 3. Mediální organizace; klasifikace médií 4. Mediální krajina v kontextu kreativních odvětví 5. Osobnost tiskového mluvčího a jeho agenda 6. Mediální plán 7. Tisková zpráva a její efektivní využití 8. Tisková konference, brífink 9. Mediální trénink 10. Krizová komunikace 11. Praktický workshop I. 12. Praktický workshop II.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickou náplní, profesními standardy a aktuálními trendy v oblasti vztahů s médii se speciálním důrazem na oblast kreativních odvětví. V rámci kurzu budou diskutována stěžejní témata a ve formě workshopu budou studenti vypracovávat praktický projekt.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Absolvování písemného testu s účastí ve vypsaném termínu je podmínkou získání zápočtu zároveň s aktivní účastí na cvičeních (jsou povoleny dvě absence) a účastí na zpracování prakticky zaměřeného skupinového projektu. Minimální hranice pro hodnocení uspěl/a v závěrečném testu je 70 % z dosažitelného maxima.
Doporučená literatura
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. (2011). Mediální komunikace pro management.. Praha: Grada Publishing.
  • Halada, J. Marketingová komunikace a public relations.
  • Hejlová, D. (2015). Public relations. Praha: Grada.
  • McQail, D. Úvod do terorie masové komunikace.
  • OSVALDOVÁ, B. A KOL. Zpravodajství v médiích. Praha : Karolinum, 2001.
  • Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr