Předmět: Mediální průmysly a jejich právní regulace

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Mediální průmysly a jejich právní regulace
Kód předmětu KZU/MPPRN
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zahrádka Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Literatura: Langus, G., Neven, D., Poukens, S. (2014) Economic Analysis of the Territoriality of the Making Available Right in the EU. Brussels: European Commission. Oxera and O&O (2016) The Impact of Cross-border Access to Audiovisual Content on EU Consumers. Szczepanik, P. - Zahrádka, P. (2018) Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh. Univerzita Palackého a Masarykova univerzita. Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady, kterým se stanoví pravidla pro výkon autorského práva a práv s ním souvisejících, která se použijí na některé online přenosy vysílacích organizací a další přenosy televizních a rozhlasových programů, COM(2016) 594 final. Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady o autorském právu na jednotném digitálním trhu, COM(2016) 593 final. Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice 2010/13/EU o koordinaci některých právních a správních předpisů členských států upravujících poskytování audiovizuálních mediálních služeb s ohledem na měnící se situaci na trhu, COM(2016) 287 final.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
V rámci kurzu se budeme věnovat analýze jednotlivých článků legislativních dokumentů (nařízení a směrnic) Evropského parlamentu zaměřených na vytvoření jednotného digitálního trhu v EU a jejich dopadu na mediální průmysly. Analýza bude spočívat v četbě, výkladu, prezentaci a diskusi důvodových zpráv, směrnic a nařízení a dopadových studií a stanovisek zainteresovaných stran (majitelé práv, organizace na ochranu práv spotřebitelů, poskytovatelé služeb informační společnosti, televizního vysílání apod.).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -