Název předmětu | Mediální průmysly a jejich právní regulace |
---|---|
Kód předmětu | KZU/MPPRN |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Literatura: Langus, G., Neven, D., Poukens, S. (2014) Economic Analysis of the Territoriality of the Making Available Right in the EU. Brussels: European Commission. Oxera and O&O (2016) The Impact of Cross-border Access to Audiovisual Content on EU Consumers. Szczepanik, P. - Zahrádka, P. (2018) Mapa audiovizuálního pole v České republice z hlediska digitalizace a strategie pro jednotný digitální trh. Univerzita Palackého a Masarykova univerzita. Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady, kterým se stanoví pravidla pro výkon autorského práva a práv s ním souvisejících, která se použijí na některé online přenosy vysílacích organizací a další přenosy televizních a rozhlasových programů, COM(2016) 594 final. Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady o autorském právu na jednotném digitálním trhu, COM(2016) 593 final. Návrh směrnice Evropského parlamentu a Rady, kterou se mění směrnice 2010/13/EU o koordinaci některých právních a správních předpisů členských států upravujících poskytování audiovizuálních mediálních služeb s ohledem na měnící se situaci na trhu, COM(2016) 287 final.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
V rámci kurzu se budeme věnovat analýze jednotlivých článků legislativních dokumentů (nařízení a směrnic) Evropského parlamentu zaměřených na vytvoření jednotného digitálního trhu v EU a jejich dopadu na mediální průmysly. Analýza bude spočívat v četbě, výkladu, prezentaci a diskusi důvodových zpráv, směrnic a nařízení a dopadových studií a stanovisek zainteresovaných stran (majitelé práv, organizace na ochranu práv spotřebitelů, poskytovatelé služeb informační společnosti, televizního vysílání apod.).
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |