Předmět: Marketing a management v oblasti šíření výsledků vědy, popularizace, realizace odborných a vědeckých aktivit

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Marketing a management v oblasti šíření výsledků vědy, popularizace, realizace odborných a vědeckých aktivit
Kód předmětu KZU/MMSV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Management psaní vědeckých projektů (4 výukové hodiny) 2. Management vědecké práce (8 výukových hodin) 3. Marketing vědeckých výsledků (8 výukových hodin) 4. Self marketing a self management (4 výukové hodiny) 5. Krizový management (4 výukové hodiny)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit posluchače se způsoby manažerské, personalistické a marketingové práce, jakými jsou například zásady výběru spolupracovníků, vytváření pracovních týmů, vedení týmů, otázky delegace pracovních povinností, způsobilá manažerská komunikace, administrativa a logistika, propagace vlastních výsledků vědy a výzkumu (jak ve vztahu ke sféře odborné, tak i ke sféře široké veřejnosti).
Kurz seznámí posluchače s postupem zpracování vědeckých problémů od první invence až po konkrétní organizaci výzkumné práce, se základy marketingu od analýzy až po distribuci vědeckých výsledků širokému publiku, se způsoby budování vlastní kariéry včetně osobnostního růstu, se způsoby budování vlastní kariéry včetně osobnostního růstu.
Předpoklady
Zájem o práci ve vědě a výzkumu

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Aktivní účast na seminářích
Doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M. (1999). Personální management.. Praha, Grada Publishing.
  • CIMBÁLNÍKOVÁ L. Manažerské dovednosti I. Olomouc: VUP, 2009..
  • GREEN, K., HANKE, O. Řízení v krizových situacích: příklady efektivních strategií. Praha: Management Press, 2004..
  • PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008..
  • Smith, P. Moderní marketing. Computer Press, Praha 2001..
  • VYMĚTAL Š. Krizová komunikace a komunikace rizika. Praha: Grada 2009..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr