Vyučující
|
-
Bína Daniel, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rámcový program semináře: 1. úvod, seznámení s předmětem a úkoly studujících v předmětu 2. teorie hry; diskuse o vybraných herních žánrech a titulech 3. videohra: definiční pokusy; diskuse o hrách na základě hráčské zkušenosti účastníků kurzu 4. game studies - uvedení do oboru 5. vybrané filosofické a psychologické aspekty her a hraní 6. vybrané pojmy a konceptualizace her a hraní v game studies 7. nejstarší dějiny videoher - vybrané momenty 8. dějiny videoher a herního průmyslu - vybrané momenty 9. - 13. prezentace účastníků kurzu na vybraná témata
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seminář se zaměřuje na problematiku hry, především v prostředí digitálních médií, a studentům nabídne základní seznámení s postupně se ustavujícím směrem tzv. game studies. Cílem kursu je představit základní proudy a témata toho pole výzkumu sociálních a humanitních věd.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1. Studující se aktivně účastní seminářů, 2. alespoň jedenkrát v průběhu výuky vystoupí s připravenou prezentací na vybrané a konzultované téma, 3. vypracuje a odevzdá seminární práci na vybrané a konzultované téma (s použitím odborné literatury a dalších relevantních zdrojů, jejichž vyhledání je součástí úkolu).
|
Doporučená literatura
|
|