Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Jednotícím prvkem jednotlivých variant kursu bude hlubší teoreticko-analytický pohled zaměřený na problematiku konkrétního ?žánru?, přičemž ?žánrem? se pro zjednodušení myslí určitý více či méně konkrétní typ/druh mediálních komunikátů/produktů ? a samotná otázka jeho žánrovosti může být jedním s témat příslušného kursu (např. v případě komiksu či reklamy). Šíře probíraného tématu, struktura a konkrétní obsah kursu, stejně jako typ prováděné analýzy se mohou variantu od varianty lišit. Obecně by mělo jít o konkrétní aplikaci jednoho z přístupů přiblížených studentům v rámci základních kursů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kursu je nabídnout studentům možnost důkladného seznámení s konkrétním "žánrem" a možnostmi jeho teoretického uchopení a analýzy. Kurs by měl být vypisován v různých variantách se zaměřením na různá témata (např. talk show, reality show, seriál, komentář, fejeton, komiks, reklama, rozhlasový feature?), dle zájmu studentů (případné opakování kursu v dalším semestru/roce) a personálních možností katedry i externích vyučujících (tematická skladba), a to tak, aby každá z nich tematizovala jiný "žánr" a studentům byl v průběhu studia nabídnut nikoliv toliko jeden opakující se seminář, ale naopak pestrá nabídka kursů, z nich mohou volit dle svých zájmů, profilace a preferencí.
Lépe rozumět vlastním schopnostem vytvářet komunikáty různých žánrů.
|
Předpoklady
|
Znalost sémiotiky a pojmů teorie textu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Podmínky udělení zápočtu: Ze strany studentů bude vyžadována příprava na každý seminář (základní teoretické znalosti jednotlivých témat, vyhledávání komunikátů k analýzám, plnění seminárních úkolů apod.). Kolokvium: Diskuse nad odevzdanými analýzami, v jejímž student uplatní znalosti získané v semináři a doporučenou četbou.
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní literatura bude zadávána na první hodině konkrétního kursu a bude sestavena ke zvolenému tématu.
-
Berger, A. A. Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches.
-
Gibson, B., & Hartman, J. Rediscovering grounded theory.
-
Knapp, H. (2014). Introductory statistics using SPSS. Thousand Oaks, Calif: SAGE Publications.
-
Mareš, P., Rabušic, L., & Soukup, P. Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS.
-
Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada.
|