Název předmětu | Aktuální otázky médií, kultury a komunikace |
---|---|
Kód předmětu | KZU/AOMN |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémů, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů, atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali příslušnou odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémům, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.
Obeznámenost s produkčními procesy výroby mediálních obsahů v různých mediálních formách (tištěných, audiovizuálních, nebo v nových médiích) a schopnost aplikovat tyto poznatky ve své profesi. Analyzovat funkce médií, jakožto strukturálních elementů mediálního systému v demokratické občanské společnosti. |
Předpoklady |
schopnost práce s odborným textem
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška
Pravidelná aktivní účast v hodinách, vypracování seminární práce na jedno z témat probíraných ve výuce. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |