Předmět: Aktuální otázky médií, kultury a komunikace

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Aktuální otázky médií, kultury a komunikace
Kód předmětu KZU/AOMN
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Foret Martin, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémů, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů, atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali příslušnou odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémům, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.
Obeznámenost s produkčními procesy výroby mediálních obsahů v různých mediálních formách (tištěných, audiovizuálních, nebo v nových médiích) a schopnost aplikovat tyto poznatky ve své profesi. Analyzovat funkce médií, jakožto strukturálních elementů mediálního systému v demokratické občanské společnosti.
Předpoklady
schopnost práce s odborným textem

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Pravidelná aktivní účast v hodinách, vypracování seminární práce na jedno z témat probíraných ve výuce.
Doporučená literatura
  • dle aktuálních témat. dle aktuálních témat.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -